Kompanija dm drogerie markt d.o.o., koja u BiH posluje već 12 godina, ostvarila je izvanredne rezultate u protekloj poslovnoj godini, zahvaljujući čemu se našla na rang-listi Poslovnih novina „100 najvećih u BiH“ u kategoriji velikih preduzeća po investicijama. Tako je u periodu od 1. oktobra 2016. do 30. septembra 2017. dm u BiH ostvario promet od 143,9 miliona KM, što predstavlja rast od 14 posto u odnosu na prošlu poslovnu godinu.

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Prema riječima Damira Šlosela, direktora dm-a za BiH, ovaj rast u poslovanju su ostvarili zahvaljujući, između ostalog, otvaranju pet novih prodavaonica i uvođenjem nove cjenovne strategije „UVIJEK POVOLJNO“.

„Mogu reći da sam zadovoljan trendom razvoja prometa dm-a u Bosni i Hercegovini, naročito radi toga što ostvareni promet predstavlja svojevrsni aplauz naših kupaca za ono što radimo“, kaže Šlosel.

S obzirom na ekonomsku situaciju u BiH, da li u novoj cjenovnoj strategiji imate određene pogodnosti za bh. kupce?

”Osluškujući potrebe kupaca i imajući u vidu gospodarske prilike i borbu s manjkom vremena, odlučili smo uvesti koncept dugoročno sniženih cijena. Konceptom ‘UVIJEK POVOLJNO’ nudimo više od 2.500 proizvoda, čije snižene cijene vrijede najmanje četiri mjeseca. Osim financijske uštede, na ovaj način kupci štede i dragocjeno vrijeme, koje su ranije trošili žureći kupovati proizvode na kratkoročnim akcijama.”

Damir Šlosel, direktor dm-a za BiH

Možete li prezentirati rezultate i aktivnosti kompanije dm u protekloj poslovnoj godini?

”U prošloj poslovnoj godini otvorili smo pet novih dućana, a u novembru još dodatna dva, tako da prodajna mreža dm-a trenutno broji 69 prodavaonica u 40 gradova širom BiH. Kompanija dm zapošljava 616 osoba, od čega je njih 72 radno mjesto pronašlo tijekom prošle poslovne godine. Šireći asortiman, proširili smo i suradnju s domaćim proizvođačima pa kupci u našim dućanima sada mogu pronaći proizvode četiri nova bh. proizvođača. Poseban naglasak stavili smo na zdravlje te CSR inicijativu dm {ZAJEDNO} za zdrav život. Želeći utjecati na buđenje svijesti kod mladih naraštaja o važnosti zdravog načina života, pozvali smo osnovne škole da prijave svoje projekte, čiji je cilj unaprjeđenje zdravlja učenika i školskog osoblja. Zajedno s kupcima u dm prodavaonicama, odabrali smo deset projekata, čija je realizacija već u tijeku.


Također, predstavljamo i trendove kada su make up i njega lica u pitanju. Proteklog ljeta u dm prodavaonice je stigla nova dm marka make up-a trend IT UP, a organizirali smo i prvu dm žensku utrku u Sarajevu, na kojoj je sudjelovalo 350 dama.”

 Kakva je Vaša poslovna strategija i šta doprinosi tome da dm drži lidersku poziciju na drogerijskom tržištu BiH?

”Od samih početaka dm-a vodimo se vizijom osnivača Geca Vernera da poduzeća postoje radi ljudi, a ne obratno. Čovjeka i njegove potrebe stavljamo u središte svega što radimo, bio to kupac, zaposlenik, poslovni partner ili cjelokupna društvena zajednica u kojoj poslujemo. Orijentacija na potrebe kupaca, stalne inovacije i investicije u asortiman, ‘UVIJEK POVOLJNO’ cijene, uređenje prodavaonica, stručno usavršavanje zaposlenika te društveno odgovorne aktivnosti su ono što doprinosi zadržavanju liderske pozicije dm-a na drogerijskom tržištu. Protekle godine, troje naših zaposlenika u Austriji je stručno osposobljeno i steklo zvanje drogeriste, te će svoja znanja prenositi na ostale dm zaposlenike, s ciljem unaprjeđenja naših usluga prema kupcima. To ujedno predstavlja preteču dualnog sustava obrazovanja u srednjim trgovačkim školama te ćemo se rado pridružit inicijativi Udruženja poslodavaca KS, kojom će se učenicima omogućiti dualno obrazovanje.”

Kompanija dm ponijela je titulu Najpoželjnijeg poslodavca u BiH za 2017. godinu. Šta je to što dm izdvaja od ostalih poslodavca?

”Istraživanje koje je provela agencija Posao.ba pokazalo je da su pozitivno radno okruženje, dobar odnos prema zaposlenima, mogućnost napredovanja, sigurnost zadržavanja posla te prilike za stručno usavršavanje ove godine dm-u donijeli priznanje Najpoželjnijeg poslodavca. Ovo potvrđuju i rezultati internog istraživanja zadovoljstva zaposlenika, koje je u dm koncernu provedeno 2016. godine. Rezultati su pokazali da 94 % naših zaposlenika dm smatra veoma dobrim poslodavcem i preporučili bi ga i drugima. Svim zaposlenicima dm nudi mogućnost osobnog i stručnog razvoja i usavršavanja, ne samo kroz dodatne edukacije nego i kroz aktivno učešće u različitim internacionalnim projektima dm koncerna.”

Koliko asortiman dm-a u BiH obuhvata proizvoda i u kom procentu su proizvodi bh.  proizvođača zastupljeni na dm-ovim policama?

”Asortiman dm-a u BiH obuhvata preko 14.000 proizvoda domaćih i stranih proizvođača. U asortimanu veliku ulogu imaju i 22 dm robne marke. Kada su u pitanju domaći proizvođači, preko 3 % našeg asortimana čine proizvodi iz BiH. Udio ostvarenog prometa na tim proizvodima u prošloj poslovnoj godini iznosio je malo manje od 5 %. Radi se o 53 brenda. Ovaj udio najbolje oslikava poslovni ambijent u BiH koji, nažalost, nije nimalo stimulativan za domaće proizvođače. Nerijetko nam se obraćaju proizvođači zdrave hrane, ali se susreću s izazovima prilikom ishodovanja svih potrebnih certifikata i analiza kojima bi to dokazali ili nisu u mogućnosti opskrbiti svih 69 prodavaonica u BiH.”

Da li namjeravate podržati domaće proizvođače u razvoju novih proizvoda i njihovom plasiranju na bh. tržište?

”U ovoj poslovnoj godini odlučili smo uzeti još aktivniju ulogu u poticanju domaćih proizvođača, start up-a i inovatora da, u suradnji s nama, razviju svoj proizvod, kreiraju pakovanje proizvoda, identitet brenda i plasiraju ga na tržište. Početkom naredne godine pozvat ćemo proizvođače organske hrane i kozmetike da se prijave na dm platformu za razvoj novih proizvoda. Odabrat ćemo proizvođače koji zadovolje unaprijed definirane kriterije, a sve u cilju zajedničkog rada na pripremi i lansiranju njihovih proizvoda na bh. tržište kroz lanac dm prodavaonica.”

Koliko je dm uložio investicija u protekloj godini u BiH i šta planirate u 2018. godini?

”S ciljem unaprjeđenja ugođaja kupovine, osim širenja prodajne mreže, investirano je i u preuređenje 11 postojećih prodavaonica. Ukupne investicije u nove i postojeće prodavaonice, kao i u uređenje centrale i distribucijskog centra, iznosile su 7,2 milijuna KM. U 2018. godini nastavit ćemo s otvorenjima i preuređenjima naših prodavaonica i tehnološkim unaprjeđenjem radnih procesa, a ukupne investicije u navedeno iznosit će 7,9 miliona KM.”