Tema u fokusu

Madi bi u oktobru trebao krenuti s izvozom u EU


Piše: Alen Mehanović

Bosna i Hercegovina ne može se pohvaliti da se nalazi u vrhu evropskih i svjetskih listi, kada su u pitanju ekonomija i uslovi poslovanja. Ipak, u našoj državi postoji veliki broj uspješnih ljudi, koji su doprinijeli razvoju bh. privrede, a jedan od njih je i Maid Jabandžić, direktor kompanije Madi iz Tešnja.

Uspješni mladi poduzetnik govorio je za Poslovne novine o rezultatima u protekloj godini, budućim planovima, Sajmu privrede u Tešnju, te aktuelnim projektima.

Možete li nam reći koliko ste zadovoljni proteklom godinom?

’’Prošla godina je najbolja godina otkako Madi postoji. Napravili smo kvalitetan iskorak, a da budem iskren, sve vrijeme smo radili na profitabilnosti. Prethodnih godina radili smo na penetraciji i proboju tržišta, a sad smo se malo zaustavili. Zbog toga rast nije 30-40 posto kao ranije, već je oko 15 posto, što isto nije zanemarivo. Međutim, ta profitabilnost je veća nego prethodnih godina. Nekako smo se pozabavili pravim stvarima i ja volim reći kako nemate profitabilnost bez velikog obima.’’

Iza nas je prvi kvartal, šta je sve planirano za 2018. godinu?

’’Ova godina će biti u znaku proširenja kapaciteta u smjeru novih fabrika za paniranu i pohovanu piletinu, a to su gotovi proizvodi. Druga stvar koju je bitno spomenuti je ta da smo planirali u martu ili aprilu krenuti sa izvozom u Evropsku uniju, s obzirom na to da smo u oktobru prošle godine dobili dozvolu za izvoz. Nažalost, to se nije desilo, a kako nezvanično saznajemo, u maju ćemo imati još jednu dodatnu inspekcijsku kontrolu za zdravstveno stanje životinja. Koliko sam shvatio, u oktobru bismo trebali krenuti sa izvozom, a tad bismo trebali završiti i novu fabriku.’’

Madi je bio učesnik tešanjskog sajma. Kakve su impresije po završetku?

’’Kada pričamo o Madiju i tešanjskom sajmu, mi nemamo nekakav marketinški interes da se tu pojavimo, jer za Madi ovdje svi znaju. Tu smo više kao jedan doprinos lokalnoj zajednici i kao doprinos Udruženju privrednika. Međutim, ono što je bitno spomenuti je činjenica da je ovo jedini sajam u BiH gdje možete doći i napraviti neki posao. Ovaj sajam nije ni politički, ali ni na nekim sličnim aparatima. Ovdje ljudi dolaze da se druže, da stvaraju zdravu komunikaciju između sebe i ako nije najveći, onda je sigurno najuspješniji sajam u državi s aspekta biznisa. Posjećenost je ogromna iz godine u godinu, a svi privrednici rade na promociji. Gdje god se pojavim u nekom drugom gradu, ljudi me pitaju o tome i podešavaju svoje kalendare kako bi mogli prisustvovati sajmu.’’

Potpisan je ugovor o saradnji između Privredne komore FBiH i Udruženja Biznis centar Jelah-Tešanj. Koliki je njegov značaj?

’’Nadam se da će iz toga izaći nešto dobro. Nisam kompententan da o tome govorim, ali svako povezivanje trebalo bi da donese nešto dobro. I to je jedna vrsta mosta između ljudi i privrednika, rano je govoriti o rezultatima, ali iz tog bi trebalo nešto dobro da se desi.’’

Koliko vodite brigu o uposlenicima i koliko često zapošljavate?

’’Madi ima preko 40 posto market share-a u BiH, pa činjenica je da smo među najbrojnijim kada je u pitanju proizvodnja piletine. Uvijek rado spominjem kako nema mjeseca da Madi ne zapošljava, a sa novom fabrikom dobit ćemo oko 30 novih radnih mjesta. Sada smo blizu magične cifre od 600 zaposlenih, tako da smatram da smo i s tog aspekta dobri i perspektivni. Nudimo svim našim uposlenicima uslove koji su zaista dosta dobri, a nije zanemariva izgradnja karijere uposlenih na menadžerskim pozicijama.’’

Konkurencija je jaka, šta je to što vašu kompaniju izdvaja na tržištu?

’’Brzina nas izdvaja. Niko nije brži od nas i niko nije više involiviran u posao, za razliku od drugih firmi, gdje to sve ide preko upravnih odbora i slično. Mi smo uključeni 110 posto u posao, vladamo svim procesima kao vlasnici, tako da sigurno zbog te brzine protoka informacija, u prilici smo odgovoriti u momentu na tržište, konkurenciju, probleme i na sve ostalo.’’

Za kraj nam kažite o aktuelnim projektima?

’’Naš novi proizvod je parizer sa sirom, kojeg smo jako dugo razvijali. Ovih dana krećemo u kampanju i smatram kako bi svi trebali probati nešto što je unikatno kada pričamo o Madiju.’’