Industrija

Sarajevski kiseljak, Konzum BiH, i Ledo Čitluk posluju bolje od plana


Konzum BiH ostvario je rast prihoda u martu 2018. godine od 6,2% u odnosu na plan, dok je realizacija prihoda u prva tri mjeseca za 3,9% iznad plana.

Rast prihoda ostvaren je kao rezultat repozicioniranja Konzuma na tržištu BiH, ulaganja u konkurentnost, odnosno snižavanja cijena te atraktivnih marketinških aktivnosti.

Ovo se navodi u novom izvještaju vanredne uprave o poslovanju Agrokokora i njegovih kompanija.

Na rast prihoda Konzuma u martu 2018. godine također je utjecao i raspored uskršnjih praznika. Ostvarena marža u ovom mjesecu u apsolutnom iznosu je veća za 4,9% u odnosu na plan, dok je realizacija marže u kumulativu u skladu s planom.

Uprkos određenom povećanju troškova u martu 2018, ostvareni troškovi u kumulativu 2018. godine su, kao rezultat procesa restrukturiranja i povećanja profitabilnosti, manji od planiranih za 0,5%, navodi se u izvještaju.
Veći ostvareni prihodi i marža u odnosu na plan, te smanjenje troška u odnosu na prošlu godinu i planirane vrijednosti doprinijeli su boljem EBITDA rezultatu na mjesečnom niovu za 5,2%, te 15,6% kumulativno, što je ujedno rezultiralo boljom EBITDA maržom.

“Dani naplate potraživanja imaju pozitivan trend; u januaru su iznosili 12 dana, u februaru 11 dana, dok su u martu iznosili 10 dana. Konzum BiH ulaže veliki trud i angažman u unapređenje komercijalnih odnosa sa domaćim, regionalnim i internacionalnim dobavljačima”, navodi Agrokorova vanredna Uprava.

Sarajevski kiseljak je ostvario u martu veću EBITDA od plana zbog nižih troškova u svim segmentima poslovanja. Zbog loših vremenskih prilika, ostvareni prihodi od prodaje u martu na domaćem i inostranom tržištu (posebno Hrvatska) značajno su niži od plana.

“Sve aktivnosti pripreme za sezonu se uspješno privode kraju, novi proizvodi će u planirano vrijeme izaći na tržište i u skladu s tim očekuje se uspješna sezona s ispunjenim očekivanjima”, konstatuje se u izvještaju.

Ledo Čitluk ostvario je EBITDA iznad plana, a što je posljedica stalne kontrole troškova i rasta bruto marže.

Ostvareni prihodi od prodaje u martu su iznad plana, posebno u kategoriji voća i povrća i sladoleda, prvenstveno zbog intenzivne pripreme za sezonu, navodi SEEbiz.eu.