Tema u fokusu

Trend razvoja ekonomije dijeljenja u turizmu BiH


Piše: Amra Kamberović

U narednom periodu doći će do intenziviranja trenda razvoja ekonomije dijeljenja, te integracije tradicionalnih turističkih sadržaja u okviru ove ekonomije – zaključak je rezultata istraživanja u radu Damira Bećirovića, direktora i predavača na IPI Akademiji u Tuzli.

Generalno, turizam je u svijetu među prvim granama prepoznao značaj i mogućnosti plasiranja svojih proizvoda i usluga putem društvenih mreža. Svakako je turistički sektor u Bosni i Hercegovini sa malim zakašnjenjem, ali u posljednje vrijeme jako izraženo uključio se u te savremene trendove. Ipak, mislim da mogućnosti nisu još do kraja iskorištene, a mi generalno kulturološki imamo određeni skepticizam kraj novih tehničkih rješenja”, rekao je Bećirović.

U svom radu „Ekonomija dijeljenja u turističkom sektoru Bosne i Hercegovine“ koji je predstavljen na prvoj međunarodnoj naučnoj konferenciji o digitalnoj ekonomiji DIEC 2018 u Tuzli, Bećirović navodi da ekonomija dijeljenja ima pozitivan utjecaj na stvaranje novih radnih mjesta. U radu piše i da je turizam kao oblast pod direktnim utjecajem ekonomije dijeljenja i najbrže reagira na razvijanje novih modela dijeljenja.

Poduzetnici će brzo reagirati, njih interesuje profit, tako da je perspektiva velika. Ne trebamo mi od turizma očekivati da će to biti naša glavna grana ekonomije, ali sve one platforme ekonomije dijeljenja u turizmu pomažu da ljudi žive bolje, to je izvor za dodatni izvor prihoda i sve više ljudi to primjenjuje i koristi u svom kućnom budžetu”, kaže Bećirović.

U Bosni i Hercegovini je u 2017. godini ostvareno 1.307.319 posjeta turista, što je više za 13,7 posto, 2.677.125 noćenja, što je više za 12,3 posto u odnosu na 2016. godinu.

Mi smo sad svega na 0,4 posto prihoda u regiji Mediterana i jugoistočne Evrope, dakle još smo neznatni u tom segmentu, možemo narasti na jedan, jedan i po posto i to bi bila fenomenalna stvar”, dodaje na kraju Bećirović.