Piše: Alen Mehanović

Prva Spark.me konferencija održana je 2013. godine, a od tada do danas, Spark.me je od mjesta susreta nekoliko desetina entuzijasta postao tehnološki i marketinški događaj koji se ne smije propustiti.

Konferencija će se 26. i 27. maja po šesti put održati u hotelu Mediteran u Budvi, a u skladu sa težnjom da svake godine dodatno obogate program konferencije, organizacioni tim Spark.me 2018 je za učesnike pripremio seriju besplatnih radionica iz oblasti marketinga i preduzetništva, koje će se održati 25. maja.

Spark.me nudi priliku učesnicima da o aktuelnim trendovima u oblasti marketinga, tehnologije i biznisa uče od svjetski poznatih eksperata, te da ostvare kontakt sa preko 550 učesnika konferencije iz više od 20 država širom svijeta, među kojima će pronaći lidere iz poslovnog svijeta, svijeta tehnologije i inovacija, marketare, startapove i ljude željne znanja.

Od samog početka, misija Spark.me konferencije je da unaprijedi život ljudi u jugoistočnoj Evropi podizanjem svijesti o mogućnostima koje nam donose internet i razvoj tehnologije – kroz edukaciju, takmičenja i prilike za povezivanje.

Vladimir Vulić, programski direktor konferencije Spark.me, govorio je u opširnom intervjuu za Poslovne novine o samim počecicma, pa do toga kako je ovaj događaj postao jedan od najvećih u Evropi u oblasti marketinga.

Kako se uopće rodila ideja za organizacijom Spark.me konferencije?

Spark.me je dio programa društvene odgornornosti kompanije doMEn, preduzeća koja upravlja crnogorskim nacionalnim internetom domenom – .ME. Ideja o konferenciji javila se 2013. godine sa željom da se podigne svijest o mogućnostima koje pruža nova ekonomija. Misija konferencije je da se zajednici u našem regionu ukaže na prednosti koje donose internet, savremene tehnologije i novi modeli poslovanja, a koje se mogu iskoristiti na nivou pojedinca, preduzeća i države. Vremenom, Spark.me postao je jedna od najvećih marketinških i biznis konferencija u jugoistočnoj Evropi, koja okuplja 550 ljudi iz 27 država širom svijeta – lidere iz poslovnog svijeta, svijeta tehnologije i inovacija, marketare, startapove i ljude željne znanja.

Konferencija iz godine u godinu raste, a govornici su sve veća imena. Kako postižete to?

Italijanski renesansni umjetnik Michelangelo Buonarroti istaknuo je da najveća opasnost za ljude nije u tome da previsoko postave cilj, pa da podbace, nego u tome da prenisko postave cilj, pa da ga ostvare. Zbog toga se u Spark.me timu stalno trudimo da postavljamo ciljeve što je moguće više! Cilj nam je bio da napravimo događaj koji suštinski nije moguće organizirati u našim uslovima – konferenciju koja se po kvalitetu programa može mjeriti sa bilo kojom konferencijom srednje veličine (do 600 učesnika) na svijetu. Da li je bilo realno da u Budvi organizujemo konferenciju koja će privući 550 ljudi iz 27 država širom svijeta? Nije. Da li je bilo realno da organiziramo konferenciju sa svjetski poznatim predavačima, a da pri tome raspolažemo za nultim budžetom za honorare predavača? Nije. Da li je bilo realno da predavač (Pankaj Ghemawat) bude jedan od Top 15 menadžment mislioca na svijetu? Da li je bilo realno da predavač bude osoba (Christopher Fabian) koja je među 100 najutjecajnijih ljudi na svijetu prema časopisu „Time”? Nije. Da li je bilo realno da predavač bude internet zvijezda (Veronica Belmont) i jedna od najutjecajnijih osoba iz svijeta tehnologije na društvenim mrežama sa više od 1,7 miliona pratilaca na Twiteru? Nije. Da li je bilo realno da predavač bude osoba (Brian Solis) koja je jedan od najpoznatijih marketing stručnjaka i analitičara na svijetu i autor nekoliko biznis bestselera? Nije. Da li je bilo realno da predavač bude TED govornik (Rory Sutherland) čiji video snimak TED govora ima tri miliona pregleda? Nije. Ništa od navedenog nije bilo realno, ali smo u Spark.me timu imali jasnu viziju što želimo da postignemo. Koliko god vam se nešto na početku učini nemogućim, uz pravu ekipu, mnogo rada i ogromnu energiju, prevazići ćete to. Kao što voli da kaže legendarni košarkaški trener i aktuelni selektor reprezentacije Bosne i Hercegovine, Dule Vujošević – „Realnost nije briga na koju se mi obaziremo!“

Primjetan je sve veći interes ljudi iz regiona za Spark.me. Kako Vi posmatrate na to?

Spark.me se, vremenom, pozicionirao kao mjesto susreta vodećih stručnjaka iz oblasti tehnologije, inovacija, marketinga, PR-a i biznisa u našem regionu. To su ljudi koji svoje karte kupe šest-sedam mjeseci prije konferencije, uopće ne čekajući da objavimo spisak govornika, što potvrđuje nivo povjerenja koji poslovna zajednica u regionu ima u Spark.me. Ti ljudi svake godine dovode sve veći broj prijatelja i saradnika na Spark.me. U organizacionom timu Spark.me vodimo se riječima Walta Disneya koji je istaknuo da je tajna vrhunske usluge za kupca u tome da „što god radite, radite toliko dobro da ljudi, ne samo da se vraćaju da bi vas ponovo vidjeli, već dovode svoje prijatelje kako bi i oni vidjeli koliko dobro radite.“ Upravo su takvi ljudi oni koji nam daju energiju za nove poduhvate, koji su nam inspiracija za angažovanje novih govornika i koji nam se prvi jave kada njihov favorit potvrdi učešće na konferenciji. Ono što Spark.me čini posebnim jeste zajednica koja se okuplja oko konferencije i ogromna podrška i ljubav koju nam ta zajednica pruža.

Kakvi su utisci i poruke relevantnih ličnosti iz oblasti inovacija, marketinga i biznisa nakon dosadašnjih konferencija?

Svi komentari koje dobijamo, čak i oni negativni, mnogo nam znače, jer nam pomažu u nastojanju da Spark.me svake godine učinimo još boljim. Najveće priznanje koje možete da dobijete je kada vidite da predavači, nakon svog predavanja, ostaju u sali, kako bi čuli ostale predavače, naučili nešto novo i povezali se sa našom publikom. Lično, najdraže su mi četiri pohvale. Alf Rehn, jedan od najboljih profesora menadžmenta, preduzetništva i inovacija u Evropi, je rekao: “Spark.me nije samo vrhunska crnogorska konferencija, niti samo vrhunska evropska konferencija. Spark.me je, bez sumnje, događaj svjetskih razmjera sa nevjerovatno angažovanom publikom i nekim od najboljih predavača koje sam imao priliku da čujem.” Rory Sutherland, potpredsjednik Ogilvy & Mather UK, globalne advertajzing i marketinške agencije sa sjedištem u Londonu, je naveo: „Nisam bio plaćen da dođem na Spark.me, ali sam se vratio značajno bogatiji zahvaljujući sadržaju konferencije, sjajnim ljudima koje sam upoznao i činjenici da sam otkrio skriveno blago kao što je Crna Gora.“ Brian Solis, jedan od najpoznatijih marketinških stručnjaka i analitičara na svijetu, je rekao: “Spark.me okuplja sva najveća imena u industriji na jednom mjestu. Moj prvi odgovor na poziv organizatorskog tima je bio “ne”. Drago mi je što su uspjeli da me navedu da se predomislim.” David Armano, direktor globalne strategije u Edelmanu, najvećoj nezavisnoj PR agenciji na svijetu, je istaknuo; “Kada bi konferencije bile oaze, Spark.me bi savršeno odgovarao tom opisu – riječ je o nesvakidašnjem okupljanju blistavih i umova željnih znanja u živopisnom okruženju koje Crna Gora predstavlja.”