Tržišta i finansije

Ovo su najvrijedniji svjetski brendovi u 2018. godini


Najveće svjetske tehnološke kompanije konsolidovale su svoju moć posljednjih godina, generišući ogromne profite i tržišne vrijednosti. Forbes je ocijenio više od 200 globalnih brendova kako bi utvrdio konačnu listu od 100 najvažnijih.

Prvih pet na listi, Apple (telefoni), Google (pretraga), Microsoft (softver), Facebook (društvena mreža) i Amazon (maloprodaja) dominiraju svojim sektorima zahvaljujući veoma uspješnim proizvodima i uslugama. Ali, možda je njihov najvrijedniji i najvažniji atribut: jako ime brenda. Snažan brend pomaže u povećanju potražnje i cijene. Ovih pet tehnoloških brendova to radi bolje od bilo kog drugog, a to su i pet najbogatijih brendova na svijetu prema Forbesovom istraživanju, koji zajedno vrijede 586 milijardi dolara, što je za 20 posto više nego prošle godine.

Apple predvodi listu osmu godinu zaredom kao najznačajniji svjetski brend, sa vrijednošću od 182,8 milijardi dolara, što je povećanje od osam posto. Google je na drugom mjestu već treću godinu zaredom, sa vrijednošću od 132,1 milijarde dolara, što je povećanje od 30 posto.

Srodni tehnološki brendovi koji su zaokružili listu prvih pet najvrednijih brendova imali su velike dobitke, uključujući na trećem mjestu Microsoft sa 104,8 milijardi dolara (21 posto), Facebook na četvrtom sa 94,8 milijardi dolara (29 posto) i na petom Amazon sa 70,9 milijardi dolara (31 posto). Jedina promjena u prvih pet ove godine je to što je Amazon pretekao Coca-Colu čija se vrijednost brenda povećala za dva posto na 57,3 milijarde dolara.

Top 100 je globalna lista sa brendovima iz 16 različitih zemalja, međutim SAD dominira sa 54, što je manje od 56 prošle godine. Njemačka ima 12 brendova, dok Francuska i Japan imaju po sedam. Ovih 100 najtraženijih brendova vrijedi ukupno 2,15 biliona dolara, što je za 10 posto više nego godinu ranije. Tehnološki brendovi su najčešći, što predstavlja 20 posto finalne liste, uključujući i prvih pet. Finansijske usluge, na čijem je čelu Visa sa 24,5 milijardi dolara, imaju 13 brendova, a zatim automobilska industrija sa 12 brendova. Na osmom mjestu pronašao se Disney sa 47,5 milijardi dolara, za njim ide Toyota sa 44,7 milijardi dolara koja je na devetom mjestu ukupne liste, a prva u svojoj industriji, dok listu na desetom mjestu zatvara AT&T sa 41,9 milijardi dolara. Netflix sa 11,5 milijardi dolara (35 posto) i PayPal sa 7,5 milijardi dolara (porast od 33 posto) bili su najveći dobitnici u top 100.