Tržišta i finansije

Microsoft preskočio Google prema tržišnoj vrijednosti


Prvi put u tri godine Microsoftova tržišna cijena je prešla onu Googlea i sada iznosi 753 milijarde dolara čime je postao treća najjača tvrtka u sektoru. Ispred su Apple s 923 milijarde i Amazonom sa 782 milijardi dolara.

Microsoft je po prvi put u tri godine prešao Google (Alphabet) u tržišnoj vrijednost. Tvrtka tako sada vrijedi 753 milijardi dolara, dok je Alphabet (Googleova matična tvrtka) vrijedan 739 milijardi, piše The Verge.

Microsoft je ovime postao treća najvrjednija tvrtka na svijetu, odmah iza Applea i Amazona. No to će vjerojatno biti samo privremeno jer je Google već jednom prešao Microsoft 2012. godine, a od tada se dvije tvrtke stalno izmjenjuju na poziciji. Ipak, ovo pokazuje koliko je Microsoft poboljšao svoj položaj na tržištu i burzama tijekom proteklih pet godina otkad je otišao bivši direktor Steve Ballmer.

Microsoftova cijena dionica se i više nego udvostručila otkad ju je Satya Nadella preuzeo prije četiri godine. Nadella je preusmjerio Microsoft na nove cross-platform tehnologije, oblak, umjetnu inteligenciju te je osigurao budućnost kvantnog računalstva i slušalica za mješovitu stvarnost. Osim toga, preuzeo je teret Microsoftovog neuspjelog pokušaja s Windows Phone mobitelima, te se tvrtka odmaknula od Windowsa kao središnjeg proizvoda.

Iako još uvijek kaska za Appleovom tržišnom vrijednošću od 923 milijarde dolara i Amazonom koji vrijedi 782 milijarde dolara, Microsoft nudi pozamašan i raznolik raspon proizvoda koji mu donose prihod. Google generira približno 90 posto svojih prihoda od oglašavanja, a iPhone čini oko 60 posto ukupnog Appleovog prihoda. U najnovijem kvartalu tvrtke Microsoft Windows, Surface i odjel igara činili su otprilike 35 posto prihoda, pri čemu je oblak zabilježio oko 30 posto, a Office and productivity više od 30 posto.

Microsoftova cijena dionica sada je blizu 100 dolara. Neki analitičari smatraju da će se poslovanje s uslugom oblaka udvostručiti u sljedećih nekoliko godina te da će to pomoći tvrtki da se približi tržišnoj vrijednosti od trilijun dolara, piše SEEbiz.