Tržišta i finansije

Zahvaljujući sofisticiranom softveru, proizvođači automobila zaradili milijardu dolara


Zahvaljujući sofisticiranom softveru za praćenje i određivanje cijena rezervnih dijelova evropski proizvođači automobila samo u posljednjih deset godina povećali su prihode za milijardu dolara.

Prema dokumentima do kojih je došao francuski portal Mediapart, Reuters i Evropska mreža istraživačkih novinara, softver kompanije Accenture pod nazivom Partneo omogućuje proizvođačima da identificiraju za koje su rezervne dijelove kupci voljni platiti više, za koliko te cijene treba povećati, ali i koje dijelove ne treba poskupljivati jer ih nadziru treće strane, poput regulatora ili osiguravajućih kuća. Partneo navodno koriste Renault, Jaguar Land Rover i Peugeot/Citroën (PSA). Softver je prije nekoliko godina predstavljen i Hondi, Mitsubishiju, Volvu i BMW-u.

U prezentaciji BMW-u 2013. godine Accenture je naveo kako njegov softver omogućuje klijentima povećanje cijena dijelova za prosječnih 15 posto. Međutim, dodali su da poskupljenje ovisi o vrstama dijelova. U prezentaciji za šest klijenata, ukljućujući Hondu, Volvo i PSA, kompanija je preporučila da bi cijenu većine dijelova trebalo udvostručiti.

Primjerice, Mitsubishiju su preporučili da cijenu metalnog naziva modela podigne za 507 posto, sa 14,42 eura na 87,49 eura. Čelnicima Volva su kazali kako je korištenje Partnea kod sedam proizvođača auta i kamiona rezultiralo godišnjim povećanjem prihoda za 415 miliona dolara. U Volvu tvrde da nisu koristili softver, dok je Honda ostala nedostupna za komentar. U BMW-u također tvrde da se nisu odlučili za korištenje Partnea.

Accenture ističe kako softver nije nepošten prema vlasnicima vozila već je fokus na povećanju efikasnosti klijentovog poslovanja. Podsjetimo, proizvođače automobila godinama se kritizira širom svijeta zbog cjenovne politike rezervnih dijelova. U Francuskoj udruga SRA iza koje stoje osiguravajuće kuće prati rast cijena dijelova i javno ih objavljuje kako bi izvršila pritisak na proizvođače. Naime, dok na prodaji cijelog vozila proizvođači teško mogu računati na maržu višu od 10 posto, na rezervnim dijelovima marže dosežu i do 90 posto, pokazala je jedna prezentacija Accenturea.