Žene u biznisu

Žene se drugačije odnose prema preduzetništvu od muškaraca


U sve konkurentnijoj atmosferi mnoge kompanije vrše brojna istraživanja kako bi pronašle načine da se izdvoje i istaknu. Jedna od takvih je Illuminate Ventures, sa rezultatima istraživanja koje se bavi analizom na koje načine muškarci i žene doživljavaju preduzetništvo.

Istraživanje koje je sprovela kompanija Illuminate Ventures, a koje se najviše odnosilo na motivaciju, te izazove sa kojima se suočavaju oni koji odluče da osnuju neku kompaniju, nakon obrade prikupljenih podataka došlo se do nekih zanimljivih odgovora koji ruše uvrežene mitove, te pojašnjavaju kako se različiti polovi odnose prema poslu.

Jedan od rasvetljenih mitova je i onaj po kojem preduzetnici kompanije osnivaju isključivo zbog novčane dobiti, pa je novac na prvom mjestu za tek 15 posto ispitanika muškog pola, te dva posto ženskog. Druga velika predrasuda kojom se pozabavilo ovo istraživanje je i ona u okviru koje se vjeruje da se žene rjeđe odlučuju za rizične poteze, te da teže balansiraju poslovne i privatne obaveze, budući da je 31 posto muških ispitanika odgovorilo kako se u nekom trenutku života suočilo sa poteškoćama u balansiranju porodičnog i poslovnog života, dok je isti problem imalo tek 17 posto ženskih ispitanika.

Brojne predrasude i dalje postoje, pa se i dalje vjeruje da su preduzetnici muškog pola sposobniji za donošenje nekih odluka, te da se žene susreću sa više poteškoća kada je osnivanje kompanije u pitanju. Ispostavilo se da je to jedino tačno kada je u pitanju podrška okoline, te porodice, budući da se u mnogim društvima i dalje više podržavaju poslovni poduhvati koje vode muškarci.