Novosti

Filipović-Kulenović otkriva kako Sarajevo može profitirati


Pozicioniranje na ciljnim tržištima, informiranje i načini komuniciranja koji se pri tome primjenjuju su termini koji se svakodnevno koriste, a tumačenje istih kao da se podrazumijeva.

Atraktivnim razvojem, implementacijom i upravljanjem softverskim aplikacijama IT tehnologija je u mnogo čemu doprinijela bržem i pouzdanijem informiranju, komunikaciji, a samim tim i etabliranju proizvoda i usluga. Polovinom 19. stoljeća na američkom tržištu javljaju se prvi znakovi brendiranja i marketinga gradskih sredina koji ubrzo prerasta u turističku promociju poznatih evropskih destinacija.

U posljednjih desetak godina postoji opći trend da se ova vrsta brendiranja i marketinga posmatra kao naučno-istraživačko polje studija.

Place branding – uključujući marketing i promociju je novi krovni izraz koji obuhvata brendiranje nacija, brendiranje regiona i brendiranje gradova i predstavlja proces kojim se imidž komunicira na ciljnim tržištima.

Ko?

Široka lepeza znanja i iskustava stečenih u više od dvije decenije rada na pozicioniranju gradova, regija, te institucija na svjetskim ciljnim tržištima svrstali su našu sagovornicu Berinu Filipović-Kulenović među rijetke koji su kreirali ili realizirali već osmišljene strategije za pozicioniranja gradova i pokrajina Sarajeva i Beča. Prvo kao stručni saradnik za međunarodne odnose Kantona Sarajevo, kao direktor predstavništva Grada Beča, te savjetnik švedskog muzeja LDV za etabliranja kulturnog nasljeđa kao bitnog elementa brendiranja jedne nacije i sredine.

Filipović-Kulenović nam u razgovoru pojašnjava zašto je bitno imati strategiju kojom se skreće pažnja na pozitivan imidž jednog grada ili sredine i pojašnjava praktično značenje pojmova «place marketing» i «place branding».

Šta?

«Place marketingom» grad, sredina ili institucija postaju «produkti» koji kao takvi moraju imati različite i atraktivne sadržaje i ponude.

«Place branding» pretvara grad u mjesto gdje ljudi žele da rade, žive ili da ga posjete. Harmonija ova dva elementa proizišla iz osmišljenih i detaljno realiziranih strategija pozicioniranja na ciljnom tržištu dovodi da «lokacija» postaje atraktivna «destinacija». «Place marketing» koristi želje i potrebe ciljnih grupa, a «place branding» izabrane vizije, misije i identitete ciljnih grupa stavlja u prvi plan.

Kako?

Gradovi su manje ili više išli ukorak s razvojem savremenih načina informiranja. Povećanjem životnog standarda, dinamične razmjene informacija kao i prevazilaženja daljine dobili smo da se u posljednjih dvadesetak godina na tržištu nude različite atrakcije kojima se iniciraju novi trendovi življenja u smislu kvalitete, standarda, putovanja…

Sve to u krajnjoj liniji donosi prihod od kojeg profitiraju gradovi i njihovi građani. Zadovoljan građanin, posebno radno sposoban, je kreativan i produktivan, okrenut ka boljem u istraživačkom i avanturističkom smislu, što opet u krajnjoj liniji donosi profit.

Cilj je jačati grad kao turističku destinaciju, centar trgovine, mjesto kvalitetnog življenja; graditi, korigovati i njegovati imidž grada; unaprijediti i povećati regionalni značaj;  fokusirati se na njegove građane i jačati identifikaciju građana s gradom te osjećaj pripadnosti.

Zadatak je staviti u fokus elemente koje taj grad čine posebnom i jedinstvenim kao na primjer naša Baščaršija ili bosanska kuhinja… te ih kontinuirano predstavljati javnosti tj. ciljnoj grupi u vidu informacija pozitivnog karaktera koje se distribuiraju direktnim kontaktima, saopćenjima za medije i društvenim mrežama.

Sam proces zahtijeva kontinuirano informiranje onih koji kreiraju mišljenje, odlučuju ili imaju utjecaj na sredine u kojima žive, te od njih samih dobijamo influensere ili izvore informacija. U našem slučaju su to diplomatska i konzularna predstavništva, poznati i prominentni pojedinci s naših terena koje su svoje karijere izgradili u svijetu ili regionu;  sportske zvijezde, zvijezde iz modnog i filmskog žanra te svi oni koji imaju želju da u svom svakodnevnom radu i življenju posvete nekoliko minuta da se informiraju i da na svojim društvenim mrežama proslijede informaciju o pozitivnom imidžu iz bilo kojeg segmenta njihovog interesovanja.

Zašto?

Danas se svi naprosto natječu za pažnju medija, za posjetitelje, kupce, talentirane. Kvalitetnim «place marketingom» se svaki etablirani «place brand» može održavati na konkurentnom tržištu. To je upravo slučaj sa Sarajevom. Već svima dobro poznato gostoprimstvo uz fantastičnu kuhinju i jedinstveno kulturno nasljeđe kao što je Baščaršija ili spoj istoka i zapada, uz dobru infrastrukturu donijeće i pozitivne rezultate, odnosno profit.