Novosti

Države kao brendovi: Zašto BiH nije na listi?


Prema najnovijem izvještaju “Države kao brendovi za 2018”, koji objavljuje globalna konsultantska kompanija Brand Finance, među 100 najvrijednijih brendova država u svijetu 14 je iz centralne i istočne Evrope, a po vrijednosti brenda iz tog regiona prednjači Poljska.

Od zemalja sa prostora bivše Jugoslavije, na rang-listi se, pored Srbije, čiji se brend procjenjuje na 40 milijardi dolara, nalaze još samo Slovenija i Hrvatska. Srbija se tako popela za jedno mjesto u odnosu na 2017. godinu, zauzevši 80. poziciju na novoj rang-listi među 100 država svijeta koje su vrednovane kao brendovi.

Slovenija se zadržala na 62. mjestu, na kojem je bila i prošle godine, mada je zabilježila rast vrijednosti brenda od 29 posto na 82 milijarde dolara, dok je Hrvatska na 77. poziciji sa vrijednošću brenda od 42 milijarde dolara.

U izvještaju se navodi da devet zemalja iz regiona “i dalje čeka u redu” da se izbori za ulazak na globalnu rang-listu, a među njima su, pored drugih, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija, Albanija, Bjelorusija, Gruzija, Moldavija…

Sjedinjene Američke Države su i dalje najskuplji brend među zemljama svijeta, daleko ispred ostalih, budući da je vrijednost brenda SAD procijenjena na 25.899 milijardi dolara. Na drugom mjestu je Kina sa vrijednošću brenda od 12.779 milijardi dolara, a na trećem Njemačka sa 5.147 milijardi dolara.