Tema u fokusu

Sinikom nastoji ići pouzdanim putem, a tamo je već SV Company


Društvo SV Company d.o.o. osnovano je 2009. godine u Laktašima, a njegova osnovna djelatnost je trgovina, odnosno posredovanje u trgovini komunalnom, vatrogasnom, geodetskom i drugom sepcijalnom opremom.

Kroz nepunih 10 godina postojanja kompanija se profilirala kao ozbiljan ponuđač navedene opreme na teritoriji Bosne i Hercegovine, a ono što njeno rukovodstvo posebno ističe jeste činjenica da je riječ o porodičnom biznisu – na šta su veoma ponosni.

Koliko ste zadovoljni trenutnom situacijom i koji su to noviteti u vašem poslovanju?

”Što se tiče tekuće godine, zadovoljni smo poslovanjem i plan koji je zacrtan krajem prošle godine je, u principu, ostvaren. Važno je naglasiti da firma u posljednje četiri godine bilježi kontinuiran rast, što nam definitivno pokazuje da tržište prepoznaje i nagrađuje naš trud. Pored toga, a sa aspketa ovog pitanja, htjeli bismo još navesti da smo u ovoj godini pokrenuli jednu potpuno nezavisnu priču od prethodno opisane. Naime, osnovano je novo pravno lice SINIKOM d.o.o., čija je osnovna djelatnost proizvodnja ostalih proizvoda od plastičnih masa. Prvi proizvod koji želimo da pozicioniramo na tržištu su mirisni osvježivači za automobile, od posebnog materijala, izuzetnog kvaliteta. U nastojanju da diverzifikujemo naš porodični biznis odlučili smo se na ovaj potez. Iako je priča apsolutno drugačija, to jest riječ je o proizvodnji, kanali distribucije su potpuno različiti, postepeno se pozicioniramo na tržištu. Naravno, sve to ide poprilično teško, međutim, vjerujemo da radom možemo da napravimo stabilnu i zdravu firmu, koja u daljoj perspektivi može donijeti puno koristi lokalnoj društvenoj zajednici.”

Kakva je ‘krvna slika’ kompanije kada je u pitanju ljudski kadar?

”Što se tiče kvalifikacione strukture zaposlenih, dominantna je visoka stručna sprema. U ovom momentu u kompaniji aktivno radi pet zaposlenih od kojih su četvero visoke stručne spreme. Od pomenuta četiri zaposlena koja su VSS, dvoje su stipendisti frime, koji obavljaju plaćenu praksu i koji se školuju na drugom ciklusu studija. Na ovaj način kompanija brine o razvoju svojih zaposlenih i definitivno potencira znanje, koje je pored vrijednog i predanog rada, veoma važan faktor za uspjeh. Također, starosna struktura zaposlenih je interesantna kategorija, jer od pomenutih radnika VSS čak troje su ispod 30 godina. Što se tiče firme koja se bavi proizvodnjom, u ovom momentu su zaposlena četiri radnika, od kojih jedno sa VSS.”

Šta vas izdvaja u odnosu na konkurenciju?

”Možda je malo nezahvalno pričati na ovu temu, ali evo pokušaćemo što objektivnije da navedemo naše prednosti. Prije svega, velika doza profesionalnosti i orjentacije ka kupcu dovelaje do toga da nas tržište verifikuje kao ozbiljnog ponuđača u branši u kojoj poslujemo. Smatramo da je taj korektan odnos sa kupcima veoma važan za razvoj biznisa i definitivno bismo to naglasili kao jednu od važnih prednosti. Druga stvar koju bismo naglasili jeste kvalitet usluge, u smislu dostupnosti, kvaliteta same opreme koju prodajemo… Međutim, kao najvažniji segment prethodno pomenutog kvaliteta naglasili bismo postprodajni servis. Jednostavno, situacija je takva da brojni klijenti ne mogu sebi priuštiti nove specijalne mašine, te se zbog toga odlučuju za korištene mašine. U takvim uslovima, neminovno je da dolazi do nekih sitnih kvarova, međutim, sa našim timom ljudi trudimo se da veoma brzo otklanjamo sve nastale situacije, kako bi klijent što manje trpio zbog istih. U tome vidimo našu ključnu prednost u odnosu na konkurenciju. Ekspeditivnost prilikom postprodajnog servisa i otvorenost i iskrena želja da pomognemo zaista je prepoznata na tržištu.”

Koji su najčešći problemi sa kojima se susrećete u poslovanju?

”Kao i cjelokupnu privredu i nas muče slični problemi. Kao najznačajni problem istaknuli bismo otežanu naplatu potraživanja u pojedinim situacijama. Taj problem je, dobrim dijelom, prouzrokovan manjkom stručnosti i zainteresovanosti potencijalnih klijenata za apliciranje i dobijanje finansijskih sredstava iz predpristupnih fondova Evropske unije. Zaista su ta sredstva potrebna i u velikoj mjeri bi olakšala i problem naplate, ali prije svega bi usavršila i omogućila bolju uslugu krajnjem potrošaču. Konkretno, novo komunalno vozilo sigurno obavlja bolji posao nego korišteno. Međutim, da ne govorimo previše o problemima, na nama svima je da zajedničkim radom unaprijedimo situaciju.”

Recite nam koji su to projekti na koje ste posebno ponosni?

”Tokom ovih nepunih 10 godina postojanja, zaista je bilo projekata koji su vrijedni pomena. Najviše bismo istaknuli sljedeće: kontinuirano snabdijevanje Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove Republike Srpske, isporuka novih vatrogasnih vozila za TVJ Modriča i TVJ Stanari, isporuka savremenog šatorskog naselja za Civilnu zaštitu Banja Luka, isporuka specijalnog vozila za prihvat invalida za Aeorodrom Mostar. Zaista smatramo da smo pomenutim projektima dali neki skroman doprinos u poboljšanju mogućnosti navedenih klijenata da na višem nivou pružaju usluge krajnjem korisniku.”

U kojem pravcu će se kompanija dalje razvijati?

”Planovi za skoriju budućnost odnose se prije svega na održavanje kontinuiteta u starijoj kompaniji, odnosno u firmi SV Company d.o.o. Jednostavno, izgradili smo neku poziciju na tržištu i maksimalno ćemo nastojati da ju zadržimo i uz eventualno proširenje asortimana povećamo i ustabilimo. Sa druge strane, što se tiče proizvodnje koja je pokrenuta ove godine, tu nam predstoji dosta mukotrpnog rada da nađemo naše mjesto na tržištu. Nastojaćemo da kroz određene marketinške aktivnosti što više promovišemo sopstveni brend mirisnih osvježivača po nazivom SIDEO. Pored toga, težićemo proširenju asortimana kako bismo bili u mogućnosti da zadovoljavanjem potreba različitih tržišnih segmenata napravimo iskorak u obezbjeđenju stabilnosti i kontinuiteta poslovanja”.

(Razgovarao: Alen MEHANOVIĆ)