Tema u fokusu

100 najvećih: Alfa Therm d.o.o. nastavlja širenje na inozemna tržišta u 2022. godini


Za kompaniju Alfa Therm d.o.o. Mostar, lidera u pružanju usluga iz oblasti grijanja, klimatizacije, ventilacije, automatike i centralnih nadzornih sustava, 2022. godina je u znaku nastavka širenja na inozemnom tržištu u području farmaceutike.

Zahvaljujući iskustvu stečenom u više od 35 godina djelovanja i kvaliteti stručnog kadra, te preko dvije hiljade uspješno realiziranih projekata, danas je Alfa Therm  stabilna i ugledna regionalna tvrtka, koja predstavlja simbol znanja, pouzdanosti i kvalitete.

Svojim klijentima u mogućnosti su ponuditi kompletnu uslugu po modelu “ključ u ruke”, što podrazumijeva projektiranje, montažu, distribuciju, održavanje i servis u djelatnostima koje obavljaju, vodeći računa o energetskoj efikasnosti i očuvanju životne sredine.

Prema riječima Željka Božića, direktora Alfa Therm d.o.o. Mostar, osigurali su prisutnost na području BiH i Hrvatske, te tržištima zapadne Europe. Mrežu klijenata i dalje razvijaju naročito u oblasti farmaceutike.

Upravo smo ugovorili nove projekte u Nizozemskoj. Projektni ured za inozemna tržišta radi projektiranje instalacija za klimatizaciju u farmaceutskoj industriji. Projektiranje se radi u najsuvremenijim BIM tehnologijama poštujući sve zakone i standarde tih država gdje radimo ili investitora za kojeg radimo. Osim projektiranja radimo i izvođenje radova u Švicarskoj i Njemačkoj.
Naime, riječ je o posebnim tzv. “Clean room” instalacijama (postrojenja za proizvodnju lijekova, operacijskih dvorana, laboratorija i sl.), koje zahtijevaju jako visok stupanj čistoće i kvalitete zraka.

Jedan od iskoraka koje dalje planiramo za inozemna tržišta su BMS usluge. Radi se o sustavu automatske regulacije, za što sigurno imamo znanje i potencijal”, kazao je Božić.

Poštovani gospodine Božić molim Vas  predstavite  ukratko  kompaniju Alfa Therm d.o.o. Mostar, koja je danas sinonim za moderna termoenergetska rješenja?

“Alfa Therm je poduzeće s tradicijom dugom 35 godina, točnije, osnovano je 1987 godine. Danas brojimo preko 200 zaposlenih od čega je više od 70 inženjera, a poslujemo kroz sestrinske tvrtke u BiH i Hrvatskoj, sa uredima u Metkoviću i Zagrebu.
Projektno smo orijentirani, naš fokus su velike investicije na kojima projektiramo, izvodimo i održavamo instalacije grijanja, klimatizacije, ventilacije i automatske regulacije (BMS-a).

Pored domaćeg tržišta gdje smo tržišni lider, kao što sam spomenuo, sve intenzivnije izlazimo na inozemna tržišta zapadne Europe.”

Jedna od odlika poslovanja Alfa Therma je i kompletnost usluge. Možete li reći nešto više o tome?

“Alfa Therm je poduzeće, koje cijeli proces iz područja HVAC-a, može odraditi samostalno. Naša posebnost je kompletnost usluge koja sadrži izradu projektnih rješenja, izvođenja radova, automatske regulacije (BMS) i na koncu servis i preventivno održavanje.
Uz gore navedeno, nudimo suvremena tehnička rješenja i koristimo najsuvremenije alate u procesu poslovanja.”

Koji su vodeći principi u poslovanju kojima se rukovodite i kakva je Vaša poslovna strategija?

“U temeljima Alfa Therma su stručnost, odgovornost i povjerenje. Od toga ne odstupamo i na tome temeljimo našu strategiju. Kao i u svakom poslu, zadovoljstvo klijenta je ono što nam omogućava postojanje i napredak, ali ruku pod ruku s tim ide i zadovoljstvo naših zaposlenika, bez čega nema ni zadovoljnih klijenata.

Vrijedi istaknuti da u dosadašnjih preko 35 godina rada i nekoliko tisuća završenih projekata nismo imali niti jedan sudski spor s našim investitorima, dobavljačima, nadzorima niti s bilo kojom stranom kada je u pitanju naša odgovornost u cijelom procesu. Također, od osnutka nemamo niti jedan dan blokade naših računa i bez problema možemo osigurati jamstva i za najkompleksnije projekte koje radimo. To su podaci koji mnogo govore o principima Alfa Therma.”

Osim kompletnosti usluge koju pružate, po čemu se još razlikujete od izuzetno jake konkurencije u djelatnosti?

“Da, ta kompletnost ima sinergijski učinak, jer segmenti nadopunjuju jedni druge i tako konstantno rastemo. Iako smo narasli kao sustav, zadržali smo fleksibilnost i brzinu reakcije, pogotovo u odjelu servisa, kojem je to jedna od osnovnih značajki.
Zdravim poslovanjem smo izgradili brand Alfa Therma kojeg prepoznaju kupci, kooperanti, dobavljači, arhitekti, građevinske firme… Ta pozicija nam uvelike olakšava svakodnevni rad, ali i predstavlja svojevrsnu obvezu jer razinu Alfa Therma treba održati.
Kvaliteta i zadovoljstvo naših zaposlenika su kategorije na kojima radimo svakodnevno i s vremenom je to postao možda i naš najznačajniji faktor diferencijacije Alfa Therma u našoj branši/industriji, ali i šire.

Pored rasta u struci, konstantno radimo na unaprjeđenju poslovanja i poslovnih procesa. Već 21 godinu surađujemo s konzultantskom kućom Adizes, čime svoje poslovanje konstantno dižemo na još veću razinu.

Plod ove suradnje je razdvojenost vlasništva i upravljanja preko 15 godina, te sada već 3. generacija menadžmenta u našem poduzeću. Radimo puno, učimo puno, pravimo naravno i greške, ali učimo iz njih i trudimo se ne ponoviti ih.”

U kolikoj mjeri koristite suvremene tehnologije i koliku pažnju pridajete edukaciji  radnika?

“ATH nastoji stvoriti takvo radno okruženje u kojem će svaki zaposlenik ostvariti svoj puni potencijal. Mnogo ulažemo u edukaciju i obrazovanje naših zaposlenika, kako interno tako i eksterno. Edukacije provodimo paralelno s konkretnim radom, a sve uz kvalitetno mentoriranje čime mladima dajemo priliku na nakon kratkog vremena postanu stručnjaci u svojoj profesiji.

Kada gorimo o primjeni suvremenih tehnologija u našem poslovanju, ponosni smo na suradnju s Autodeskom koji nam je neizostavan partner. Posjedujemo preko 110 AutoDesk licenci. Ti brojevi rastu na mjesečnoj bazi. Softvere kao Revit i Navisworks naši inženjeri svakodnevno koriste kao sastavni dio timova koji rade projekte respektabilne u svjetskim okvirima.
Microsoft 365 nam je već dosta dugo standardni alat, a ponosni smo i na vlastita softverska rješenja od kojih ističemo vlastiti ERP koji u potpunosti podržava naše poslovanje.

ISO standard imamo i živimo u svakodnevnom poslovanju (900,45001,14001). Primjenjujući ove standare svakodnevno brinemo o kvaliteti naših usluga, zaštiti okoliša i sigurnosti naših zaposlenika.”

Da li je pandemija COVID-19 uticala na Vaše poslovanje i šta vam je pomoglo da dalje napredujete?

“Pandemija je imala utjecaja na naše poslovanje, ali znatno manje od nekih drugih djelatnosti. Vrijeme pandemije je pokazalo ispravnost našeg stalnog ulaganja u poslovanje, disperziju rizika, planiranja i odgovornog poslovanja.
Svaka kriza nudi i priliku, pa smo mi vrijeme pandemije iskoristili za internu reorganizaciju i razvoj, usavršavanje naših usluga i izlazak na inozemno tržište na kojima uspješno radimo posljednje dvije godine.

U neizvjesnom razdoblju pandemije svojim zaposlenicima ulili smo osjećaj sigurnosti i stabilnosti, dajući do znanja da ni u kom slučaju nećemo dovesti u pitanje stabilnost radnog mjesta i redovna primanja.

Želimo istaknuti da su naši djelatnici proaktivno i odgovorno djelovali za vrijeme pandemije i uveliko doprinijeli našem daljnjem rastu i razvoju. Ovu sinergiju i kvalitetno uloženo vrijeme svjedoči naš rast proteklih godina.”

Da li ste u prvih šest mjeseci  ove godine ostvarili povećanje prihoda u odnosu na isti period 2021. godine?

“Prihod za prvih pola godine je veći nego u istom razdoblju 2021., ali pošto smo u projektnom biznisu konačne zaključke ćemo donijeti na koncu 2022.”

Kompanija Alfa Therm je postala i sinonim za najpoženijeg poslodavca u regionu. Možete li reći nešto o tome i koliku pažnju pridajete društveno odgovornom poslovanju?

“Da, istaknuli bi smo da smo percipirani kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u našoj regiji, te da svojim zaposlenicima i njihovim obiteljima nudimo mnogobrojne benefite, s ciljem poboljšanja kvalitete njihova života. Kao društveno odgovorno poduzeće nastojimo poboljšati naše okruženje. Potičemo zaštitu i čuvanje okoliša. Kroz suradnju s obrazovnim, kulturnim I socijalnim institucijama nastojimo utjecati na poboljšanje kvalitete obrazovanja, razvoja kulture i sporta, te poboljšanje sustava vrijednosti u okruženju.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić