“Željeznice Republike Srpske” /ŽRS/ u prošloj godini prihodovale su za oko 1.000.000 KM više nego 2016. godine, a smanjeni su i troškovi radne snage za oko 2.500.000 KM, rekao je generalni direktor “Željeznica” Dragan Savanović.
Savanović je na novogodišnjem prijemu za medije rekao da su “Željeznice” generalno bolje poslovale u 2017. godini, kao i da se završni računi očekuju u februaru, kada će biti kompletirani rezultati i saopćeni javnosti. On je naveo da u prošloj godini nije naplaćen jedan predviđen grant, koji će predstavljati vanredni prihod u ovoj godini, kao i da su kamate za kredite i dalje u troškovnom dijelu, po čijem obračunu i knjiženju će ukupan gubitak u poslovanju za 2017. godinu biti manji za oko 700.000 KM.
Savanović je rekao da su “Željeznice” u prošloj godini ostvarile bolje prihode u prijevozu teretnog saobraćaja, gdje je evidentirano višestruko povećanje prijevoza kontejnera. On je istakao da se očekuje da se u ovoj godini otvore terminali za pretovar robe u Doboju i Prijedoru, kako bi se primjenjivao kombinirani transport.
Savanović je rekao da očekuje tešku 2018. godinu s obzirom na reforme ove kompanije koje su u toku, navodeći da je neophodna bolja suradnja u poduzeću, sa sindikatima koji djeluju u ŽRS, ali i s medijima, čije je dosadašnje izvještavanje ocijenio korektnim.
“U 2018. ulazimo s planovima povećanja prihoda iz prijevoza robe, a kada je riječ o prijevozu putnika nastoji se smanjiti trend opadanja broja putnika”, rekao je Savnović, dodajući da se vode preliminarni razgovori da se iznajme dizel-motorne garniture iz Srbije.
Savanović očekuje uspostavljanje vozne linije Sarajevo-Bihać i obratno, nakon što “Željeznice FBiH” osposobe Unsku prugu do Bihaća. On je kao prioritet naveo modernizaciju pruge, ubrzavanje saobraćaja i unapređenje sigurnosti saobraćanja kako bi se povezao zapadni dio, bogat rudama, s istočnim, u kojem dominira proizvodnja.
Savanović je rekao da očekuje da će u ovoj godini biti završena investicija uvođenja jedinstvenog daljinskog upravljanja, započeta 2016. godine, kako bi se uvezalo šest stanica na relaciji Banjaluka-Doboj, koja će biti jedna od najmodernijih u regionu. Kao prioritet on je naveo i modernizaciju pruge i sanaciju tunela “Križević”, te podsjetio da su ŽRS s kineskom kompanijom potpisale komercijalni ugovor kako bi krenula modernizacija pruge od Banjaluke do granice s Hrvatskom, za čiji početak se očekuju sredstva Vlade Srpske.
Savanović je rekao da od ove godine počinje i program, koji su usvojile Vlada Srpske i Svjetska banka, dobrovoljnog odlaska radnika iz ŽRS, a s ciljem smanjenja broja radnika po principu dobrovoljnosti, koji će, ako bude dovoljno odziva, spriječiti otkaze po osnovu tehnološkog viška.