Tema u fokusu

Atlantic Grupa bilježi rast na tržištu BiH od 5,4 posto


Atlantic Grupa, jedna od vodećih prehrambenih kompanija i lider u distribuciji robe široke potrošnje u regiji, čiji su proizvodi dostupni na više od 40 tržišta širom svijeta, ostvarila je sjajne poslovne uspjehe u 2017. godini.

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić

Samo za devet mjeseci 2017. godine, ukupni prihod Atlantic Grupe od prodaje dostigao je cifru od 4 milijarde kuna (što je preko 530 miliona eura), što u odnosu na isto razdoblje 2016. godine predstavlja rast od 4,4 posto. Isto tako, dobit prije kamata, poreza i amortizacije iznosi 440,7 miliona kuna (oko 58,4 miliona eura) i veća je za 5,1 posto, dok je neto dobit porasla za 2,8 posto, i to na 237,5 miliona kuna (što je skoro 31,5 miliona eura). Krajem novembra, krenuli su s proizvodnjom i prodajom brenda Argete i u Sjedinjenim Američkim Državama.
Prema riječima Samira Brodovića, direktora proizvodnje Atlantic Grupe, kompanija do kraja 2017. godine očekuje dodatno proširenje distribucijskog portfelja te nastavak stabilnog rasta ukupnog poslovanja.

U intervjuu za Poslovne novine, direktor Brodović govori o najvažnijim investicijama i brendovima Atlantic Grupe u 2017. godini, ulaganjima na tržištu BiH, ključnim faktorima uspješnog poslovanja, izvozu u SAD, kao i planovima u 2018. godini.

Kakve rezultate je Atlantic Grupa ostvarila na tržištu BiH u prvih devet mjeseci 2017. godine i koji je najprodavaniji brend?

”Tržište BiH predstavlja osam posto ukupnog prihoda kompanije od prodaje i raslo je 5,4 posto u odnosu na isti period lani, što je izniman rezultat. Na tržištu BiH Argeta je, prema relevantnim Valicon istraživanjima, već godinama brend broj jedan, ispred izuzetno jakih internacionalnih brendova. Ovu titulu Argeta brani kvalitetom, proizvodnim procesima koji su u skladu sa najsavremenijim standardima proizvodnje te stalnim unaprjeđenjem na svim nivoima. Tome u prilog govori i činjenica da je nova receptura omogućila proizvodnju svih Argeta okusa bez konzervansa, bez pojačivača okusa, vještačkih boja i bez glutena. U prvih devet mjeseci 2017. godine Argeta na tržištu BiH bilježi rast količinske i vrijednosne prodaje od čak sedam posto. Takvi rezultati dovoljno govore o vjernosti BiH potrošača ovom brendu, kao i prepoznatoj upućenosti Argete na samog potrošača.”

Koje su najvažnije investicije Atlantic Grupe u BiH i kako funkcioniše distribucija?

”Atlantic Grupa sustavno investira u tržište BiH, kroz ulaganja u proizvodni pogon Argete u Hadžićima i Grand kafe u Glavičicama, ulaganje u promociju i prodaju naših brendova, zapošljavanje i razvoj ljudskog kapitala, a ništa manje vrijedno nije spomenuti i ulaganje u zajednicu, kroz posebne projekte kao što je Sarajevo Film Festival. U većini zemalja regije imamo razvijen vlastiti distribucijski sustav, a u BiH smo, u suradnji s partnerskom tvrtkom Ataco, razvili najbolju i najučinkovitiju distribuciju na bh. tržištu.”

Postoje li neke prepreke s kojima se Atlantic Grupa susreće u svom poslovanju na bh. tržištu?

”Rekao bih da su sva regionalna tržišta izazovna na sličan način, u smislu da bi se trebali unaprijediti standardi regulacije poslovanja. Općenito smo svi razmjerno visoko birokratizirani, gospodarstvo je dosta opterećeno davanjima. Ali, ne mogu reći da u BiH ili drugdje u regiji imamo problema koji nam onemogućuju uredno poslovanje. Ovo su naša domaća tržišta, gdje su naši brendovi u velikoj mjeri i sinonimi za cijele kategorije, pa je naša želja da se sistemski unaprjeđuju uvjeti poslovanja oko nas.”

Koji su najvažniji brendovi Atlantic Grupe i investicije ostvarene u 2017. godini?

”Svi naši brendovi su važan oslonac poslovanja Atlantic Grupe, a razlikuju se samo platforme na kojima se razvija njihova strategija poslovanja. Mi radimo na tri nivoa – nacionalnom, regionalnom i internacionalnom. Neki brendovi, kao što je npr. Plidenta, nacionalni su šampioni u kategoriji, ali je teško očekivati veliki međunarodni uspjeh s lokalnom zubnom pastom u vrlo kompetitivnoj industriji. Naša kafa Barcaffe ili Grand kafa ili, npr. Smoki jaki su regionalni brendovi i omiljene marke široke mase ljudi u našoj regiji, ali teško ih je podići na neki svjetski nivo u prodajnom smislu. Konačno, tu su i brendovi kao što je naša Argeta ili Cedevita koji imaju veliku dodanu vrijednost i ogroman međunarodni potencijal te se njihova strategija odlično razvija i realizira u tom smjeru. Vjerojatno ne znate da je Argeta najprodavanija pašteta u Austriji i Švicarskoj. Nedavno smo krenuli s proizvodnjom i prodajom Argete i u Sjedinjenim Američkim Državama, i to s tehnologijom razvijenom u Izoli i Hadžićima. Kada govorimo o fabrici Argete u Hadžićima, vrijedno je spomenuti da se iz ove fabrike s Argeta mesnim okusima snabdijevaju i tržišta Srbije, Crne Gore, Makedonije, Kosova, Albanije, kao i UAE.”

Kakva je pozicija proizvoda iz BiH i regiona koje plasirate na EU i ostala tržišta?

”Kad govorimo o plasmanu regionalnih proizvoda izvan regije, primarno prema zapadnoj Europi, možemo reći da četiri od pet proizvoda koji su nositelji Atlanticove strategije internacionalizacije potiču iz naše regije – Argeta, Cedevita, Bakina tajna, Donat Mg i peti je njemački brend sportske prehrane Multipower. Ali, ne nedostaje nama ni prodora na istok. Naime, najveći promet u Rusiji i ostatku ZND-a nosi naš brend dječje prehrane Bebi, koji se proizvodi u slovenačkoj Mirni. Gledajući tradiciju i kvalitetu naše prehrambene proizvodnje, iznimno smo ponosni na vrlo visoke kriterije koje slijedimo. Druga je stvar procjene potencijala i mogućnosti ulaganja u nova tržišta, koja su uglavnom već visoko zasićena u ovom segmentu, ali u Atlantic Grupi i ovdje stojimo vrlo dobro.”
Šta je ključni faktor uspješnog poslovanja Atlantic Grupe i u čemu se ogleda?
”Atlantic Grupa ima sjajan menadžment, kvalitetnu strategiju i fleksibilnost da se prilagodi te odlično prepoznaje poslovne prilike. Imamo zaposlenike koji strastveno rade na razvoju svojih brendova i firme, što je velika vrijednost. Prije svega, rekao bih da nas veže velika radost zajedničkog stvaranja i dijeljenja, što je dominantna kvaliteta Atlantic Grupe. Različiti smo, ali se u svojim razlikama razumijemo i podržavamo te razmjenjujemo iskustva.”

Koji su najvažniji planovi i projekti Atlantic Grupe u 2018. godini?

”Planiramo nastaviti s ulaganjem u naše regionalne brendove, širiti distribucijski asortiman u regiji i ulagati u aktivnosti usmjerene ka profitabilnijem i fokusiranjem pristupu zapadnoeuropskim tržištima. Rast ukupnog poslovanja, odlično upravljanje likvidnošću i kontinuirano smanjenje zaduženosti, pružaju nam odličnu osnovu za još brži i snažniji rast.”