Tržišta i finansije

Počela potraga za novim šefom Agrokora


Ko će voditi novi Agrokor, kompaniju koja će na tržištu zaživjeti nakon nagodbe, po svemu sudeći, odlučit će Egon Zehnder, prva kompanija u Evropi i treća u svijetu koja se bavi traženjem vodećih menadžera i talentiranih kadrova.

Sudeći po dokumentu o selekciji headhunting kuće u koji Jutarnji list ima uvid, novi Agrokor vodit će glavni izvršni direktor (CEO) i peteročlani Nadzorni odbor (Supervisory board).

Za uspješan pronalazak CEO-a Egon Zehnder od Agrokora traži 220.000 do 300.000 eura, potragu predsjednika Nadzornog odbora naplaćuje 70.000 eura, za prvog i drugog člana tog tijela traži 60.000 eura, a za trećeg i četvrtog 50.000 eura. Kada se tome pribroje i druge naknade, proizlazi da će pronalazak novog vodstva Agrokora stajati između 571.000 i 661.000 eura. Na kraju, tom iznosu treba dodati i PDV.

Za posao traženja šest menadžera novog Agrokora, osim Zehndera, javile su se još tri globalne kompanije koje se bavi headhuntingom: Pedersen&Partners, Korn Ferry i Heidrick Struggles. Sve su one dale opsežne ponude kojima se pozabavio PJT Partners, sada savjetnik Privremenog vjerovničkog vijeća Agrokora koji je u njemu donedavno predstavljao američki fond Knighthead.

Prema izrađenom materijalu o selekciji headhunting kuće, preporuka savjetnika je odabir Egon Zehndera. Pritom kao njegove jače strane izdvaja to što ima značajno iskustvo u poslu traženja top menadžera, da je vrlo temeljit te da ima dobar pristup kandidatima u regiji.

Slabost mu je to što nema ured u Hrvatskoj, ali može je pokrivati iz ureda koje ima u regiji srednje i istočne Evrope. Kada se gledaju ostale ponude, proizlazi da je Zehnder cjenovno povoljniji, a savjetnik još navodi da taj ponuđač nudi popust od 40 posto u odnosu na svoju regularnu cijenu.

Na pitanje je li prihvaćena preporuka PJT Partnersa, u Agrokoru kažu da o tome treba odlučiti Privremeno vjerovničko vijeće, ali da odluka još uvijek nije donesena. Prije same nagodbe, ističu, Privremeno vjerovničko vijeće trebat će donijeti više odluka o imenovanju savjetnika u područjima finansija, prava i ljudskih resursa. No, iz razgovora s nekim vjerovnicima, čini se da baš i nije jasno ko će i kada donijeti samu odluku o headhuntingu jer postoje i interpretacije da će preporuka savjetnika biti dio same nagodbe.

Osim iznosa same usluge, dostupni podaci upućuju i na buduću upravljačku strukturu same kompanije. Vodit će je glavni izvršni direktor i Nadzorni odbor u kojem su predsjednik te dva više i dva niže rangirana člana. Kada je riječ o korporativnom upravljanju, poznato je da ono varira od zemlje do zemlje, a posebno kada je riječ o poziciji Nadzornog odbora. Njegove članove uvijek biraju dioničari da promiču njihove interese, a Nadzorni odbor imenuje menadžment. Pritom u nekim slučajevima menadžment i Nadzorni odbor zajedno čine odbor direktora, kao što je to u Velikoj Britaniji, dok su u drugim slučajevima (Njemačka, Hrvatska) ta dva tijela odvojena. Kako će to biti u slučaju Agrokora, ostaje vidjeti.

Egon Zehnder je headhunting kompanija koja je na tržištu više od 60 godina i trenutno posluje u 37 zemalja. Ima 1200 zaposlenih, uključujući 420 konsultanata. Prema riječima menadžera jedne od velikih hrvatskih kompanija, Egon Zehnder je dobro poznat i u Hrvatskoj, a njegove usluge nerijetko traže i manje kompanije. Premda se višemilionski iznos za traženje kadrova koji će platiti Agrokor čini velik, barem za hrvatske prilike, ovaj domaći menadžer tvrdi da su to “standardne tarife” te da su kvalitetne i usluge koje pruža.

No, kao i uvijek, iskustva su različita. Poznat je slučaj BBC-a koji je prije pet godina angažirao upravo Egon Zehndera da mu pronađe dva direktora, najprije za viziju, a onda i glavnog direktora. Za to je platio oko 360 hiljada funti.

Oba posla na kraju su ponuđena Georgeu Entwistleu koji je za korporaciju radio od 1989. godine. To je prilično uznemirilo zastupnike u parlamentu koji su kritizirali javni servis za trošenje novca na proces regrutiranja koji je u oba slučaja rezultirao zapošljavanjem internog kadra koji je bio dobro poznat šefovima BBC-a.

Prema pisanju britanskih medija, posao Egon Zehndera je bio da vodstvu BBC-a ponudi svoje viđenje kvaliteta potrebnih za kandidata na visokoj poziciji. Pritom je intervjuirano oko 30 bivših i trenutnih zaposlenika BBC-a, koji su trebali identificirati vještine koje mora imati novi direktor.