Trgovina

Kako je nastao Walmart: Od hrpe lubenica do privrednog diva


Američka multinacionalna kompanija Walmart danas je u svijetu jedan od trgovačkih i privrednih divova, sa preko 2,3 miliona zaposlenih i više od 11.000 prodajnih mjesta.

No, to nije uvijek bilo tako. U novoj knjizi Dereka Lidowa „Building on Bedrock“ opisani su skromni počeci ove kompanije, piše Inc.com, prenose Poslovne novine.

Osnivač Walmarta Sam Walton ušao je u trgovački biznis sa jednim objektom, a već kada je po vlastitom planu trebalo da otvori drugu prodavnicu, suočio se sa finansijskim problemima. Prvi trgovački objekat nije donosio prihod i profit kojem se Walton nadao, iako je podigao visok iznos kredita kako bi uspio u onome što je naumio.

Otvaranje druge prodavnice bilo je ključno za Waltona i on je toga bio svjestan. Jedino je na taj način mogao dokazati da lanac trgovina po malim gradovima, fokusiran na popuste, može biti iznimno profitabilan. Da nije došlo do otvaranja druge prodavnice, Walton možda nikada ne bi izgradio Walmart kao trgovačko carstvo.

Ovaj poduzetnik je bio odlučan da uspije i nije se predavao čak ni kada pred istek roka za otvaranje druge prodavnice, objekat nije bio ni približno završen. Do tada je Walton već uložio mnogo u promoviranje samog čina otvaranja i novi objekat mu je trebao po svaku cijenu.

Da bi otvaranje učinio što grandioznijim, Walton je naručio svaku lubenicu koju je mogao pronaći kod obližniih farmera. Njegovi radnici su ispred ulaza u objekat postavili ogromnu hrpu lubenica. Čak su redali lubenice u dijelovima objekta koji nije bio dovršen kako posjetioci ne bi zapeli za drvene konstrukcije. Kako bi privukli što više ljudi i pažnju šire javnosti, na promociju novog objekta doveli su i magarca kojeg su djeca mogla besplatno jahati.

Rezultat su bile velike gužve. Brojni potrošači pohrilili su u novi objekat koji je u konačnici promoviran sa velikim uspjehom. Osim novih i neobičnih sadržaja, potrošače su najviše privukli i ranije najavljeni popusti.

U cijeloj zbrci tog dana niko nije ni primijetio da su pojedine lubenice popucale od vrućine te se razlile po trotoaru, niti da se magareći izmet nalazio ispred objekta. Gledajući sa strane na te detalje, čitava promocija novog objekta izgledala je kao sveopća katastrofa. No, broj posjeta i prihod tog dana ne govore u prilog tome.

Za svakoga ko želi pokrenuti vlasitit biznis Waltonova upornost i njegova iskustva mogu biti iznimno korisna.