Tema u fokusu

Kako Bosnaplod direktno pomaže rast domaće poljoprivrede


Priča kompanije Bosnaplod počela je davne 1948. godine,  da bi se nakon ratnih dešavanja našla u stečaju. Ovu kompaniju 2015. godine kupuje Zeraa Agrikulture Investment i od tada se u proizvodnju i plantaže ulaže više od 20 miliona KM. U jesen 2017. godine na bosanskohercegovačko tržište lansiran je novi brend sokova i džemova Kulin. Ova kompanija broji 81 stalno zaposlenog, a u vrijeme sezone berbe i prerade voća zapošljavaju i blizu 400 ljudi. U narednih pet godina planirana su dodatna ulaganja kako bi se ovoj kompaniji vratio stari sjaj.

Posebnu pažnju kompanija Bosnaplod posvećuje kvaliteti i zdravstvenoj ispravnosti proizvoda. Posjeduju certifikate za standarde EN ISO 9001:2015, EN ISO 14001:2015 I HACCP, te Halal standard BAS 1049:2010. U toku je implementacija i IFS međunarodnog standarda za hranu, koji je danas široko primjenjen svjetski standard kontrole bezbjednosti hrane i nivoa kvalitete proizvođača. On se zasniva na principu sljedivosti, tj. mogućnosti da se na putu od primarnog proizvođača do krajnjeg korisnika “isprati” kvalitet proizvoda u svakoj fazi proizvodnje i distribucije.

Otkupili 4.000 tona domaćeg voća

Koristeći domaće resurse poput osnovnih sirovina i ambalaže, te upošljavajući domaću radnu snagu, kompanija Bosnaplod direktno pomaže rast poljoprivrede i razvoj malih porodičnih kompanija, a proizvodi Kulin se mogu ponosno nazvati 100% domaćim proizvodom. Sarađuju s više od 2.000 bosanskohercegovačkih dobavljača, a u prethodnoj godini otkupili su oko 4.000 tona domaćeg voća. Osim saradnje sa individualnim poljoprivrednicima, ova kompanija posjeduje i vlastite plantaže od 140 hektara na kojima se uzgajaju višnja, šljiva i jabuka.

Planiran veći broj kooperanata

Benjamin Vukotić, direktor Bosnaploda naglašava da Kulin brend predstavlja spoj tradicije i mladih domaćih snaga, koje su osmislile i dizajn i nove recepte. Plan je povećati broj kooperanata i povećati vlastitu proizvodnju. Izvoze više od 70% proizvodnje i njihovi proizvodi se već mogu kupiti u Njemačkoj, Austriji, Poljskoj i Velikoj Britaniji.  Uglavnom je riječ o smrznutom voću. Što se tiče brenda Kulin, on trenutno predstavlja više od 20% prihoda, s tim da će nakon realizacije izvoznih planova taj udio skočiti.

“Za kratko vrijeme uspjeli smo uspostaviti izvrstan odnos sa kupcima, kojima Kulin sokovi sve češće postaju prvi izbor prilikom kupovine. Iako se radi o novoj kompaniji i stranom kapitalu koji stoji iza Bosnaploda, dijelimo istu emociju prema nekadašnjem privrednom gigantu i vrlo brzo ćemo fabrici vratiti stari sjaj i titulu najvećeg proizvođača i prerađivača voća u region”, rekao nam je Vukotić.

Jedinstvene recepture sokova i džemova potpisuju mlade inžinjerke Fatima Halilčević i Slađana Arsenić.

“Osnovna zamisao bila nam je kvalitetan proizvod uz potpunu jednostavnost. Sok je veoma jednostavan jer ima malo sastojaka i uglavnom smo koristi sirovine s našeg podneblja, kako bismo što više iskoristili domaće kooperante, odnosno domaću proizvodnju”, istakla je rukovoditeljica kontrole kvaliteta Bosnaploda Fatima Halilčević, koja je radila na razvoju sokova.

Uskoro na tržištu SAD i Azije

Dokazan kvalitet Kulin sokova i džemova prepoznala su strana tržišta, a njihov plasman se uskoro očekuje i u zemljama EU, SAD-a i Azije. U ovoj godini planirani su i novi proizvodi, a početkom januara već su na tržište izbačeni novi okusi sokova i džemova. Trenutno više od 75% prihoda Bosnaplod ostvaruje izvozom smrznutog voća te tople prerade ili sušenja voća.

“Najviše izvozimo na tržišta Evropske unije, odnosno u Njemačku, Austriju, Poljsku te djelimično i u Ujedinjeno Kraljevstvo. Također, dogovoren je i izvoz u zemlje Evropske unije, Sjedinjene Američke Države te Ujedinjene Arapske Emirate. Predstavljanje naše kompanije na najvećem svjetskom sajmu prehrane Anuga, u Kelnu, urodilo je plodom, te će se naši proizvodi uskoro naći u prodajnim objektima u Dubajiu. Sve je ovo rezultat velikog truda i rada svih uposlenika Bosnaploda. Nastavljamo sa intenzivnim radom tako da možemo najaviti da ćemo u godini koja je ispred nas dodatno investirati u proizvodne pogone, njihovu modernizaciju i proširenje kapaciteta,” rekao je Vukotić.

Linija Kulin proizvoda od ovog mjeseca postat će bogatija. Za ljubitelje soka u prodaji će se naći dva nova okusa, šljiva i kajsija, a za one koji uživaju u komadićima voća, stiže novi džem od kajsije.