Tržišta i finansije

Bitcoin i ostale kriptovalute gube prostor za oglašavanje


Bitcoin je kao i ostale kriptovalute digitalna valuta, što znači da ne postoji u fizičkom obliku. Kriptovalute su dizajnirane kao medij za razmjenu koji koristi kriptografiju za osiguravanje transakcija, kontroliranje stvaranja novih jedinica kriptovalute, te potvrdu transfera sredstava s jednog računa na drugi. Kriptovalute je moguće zamijeniti za “pravi” novac ili druga materijalna sredstva i usluge. Recimo da je to nešto slično kao plaćanje karticom ili putem bankovnog računa. Iako je bitcoin s drugim kriptovalutama krenuo spremno osvajati tržište, prostor poslovanja još uvijek je prepun prevara, obmana i drugih svojevrsnih rizika.

No ova digitalna valuta susreće se s prvim problemima. Naime, Facebook je najavio zabranu svih oglasa koji se odnose na bitcoin, kriptovalute i ICO-ove, kao primarni razlog navodi se potreba za smanjenjem intenziteta pronevjera i prevara s društvenim mrežama kao posrednikom. Ova odluka će se primjenjivati i na Instagramu.
Novo pravilo Facebooka “zabranjuje financijske proizvode i usluge koji se često povezuju s varljivim ili obmanjujućim promotivnim praksama, kao što su binarne opcije, inicijalne ponude novca i kriptovalute”.

“Želimo da ljudi nastave otkrivati i saznavati o novim proizvodima i uslugama putem Facebookovih oglasa bez straha od prijevare ili prijevare”, izjavio je direktor Facebooka za proizvodnu upravu Rob Leathern.

Leathern je dodao da novo pravilo zabranjuje sve oglase koji se odnose na kriptovalute, a ne samo one koji izravno pokušavaju prodavati kriptovalute ili kriptografske oznake. Tako su, primjerice, zabranjeni i oglasi za Bitcoinove novčanike.