Lifestyle

Najviše automobila proizvedenih u 2017. godini je bijele boje


Europski trend je da je 78 posto svih automobila proizvedenih na tom kontinentu, bio ofarban u bijelu, crnu, sivu ili srebrnu boju. Udio sive je porastao na 19 procenata, čime je gotovo dostigla crnu. S više od 100 varijacija, siva ima drugi najveći broj nijansi, odmah poslije plave sa 130 varijacija.

“Siva koja asocira na beton i staklo, predstavlja najurbaniju boju koja konstantno bilježi porast posljednjih godina”, objasnio je Mark Gutjar, šef BASF-ovog sektora za dizajn završnih automobilskih premaza.

U sferi “kromatskih boja”, najzastupljenija je plava kojom je bio ofarban svaki drugi automobil proizveden u Evropi 2017. godine.

BASF je došao do zaključka da što je auto manji, to je nijansa boje upečatljivija.

U sferi “kromatskih boja”, plava je već standardno u trendu. Iako je njen cjelokupan udio od 10 procenata ukupno stabilan, razmjera nijansi plave značajno raste iz godine u godinu, budući da gotovo svaki drugi “kromatski obojeni” automobil proizveden u Evropi 2017. godine, bio plav.

Izvještaj o bojama za Sjevernu Ameriku 2017. godine pokazuje da su nove tehnologije pigmentacije povećale potražnju za specijalnim efektima boje da svjetluca i da bliješti. To naročito utiče na raznovrsnost bijele, crne i srebrne, koje su najpopularnije boje vozila u Sjevernoj Americi.

Kod električnih vozila, s kompjuteriziranim upravljanjem, estetika boja sve se više razmatra u kombinaciji s funkcionalnošću, odnosno sposobnošću detekcije senzora koja je bitna za automatsko upravljanje vozilom. Za to su najpoželjnije “akromatske boje” srebrna, bijela ili crna.

Suprotno Sjevernoj Americi, na tržištima Azije i Pacifika jarke crvene nijanse i druge upadljive boje sve su popularnije.

Ali i tamo je ipak najviše automobila bijele boje, 49 procenata proizvedenih prošle godine. Zbog kulturnog konteksta u azijsko-pacifičkom regionu, bijela se povezuje s pozitivnim predstavama o čistoti i pametnom, naveo je BASF.