Turizam i ekologija

Počeo sajam turizma u Beogradu: Učestvuje čak 1100 izlagača iz 60 zemalja


Piše: Đorđe Popović, dopisnik Poslovnih novina iz Beograda

Jubilarni, 40. Međunarodni beogradski sajam turizma počeo je danas i trajat će do 25. februara ove godine. Riječ je o modernoj evropskoj komercijalnoj manifestaciji koja na svoj način predstavlja i zaštitni znak Beogradskog sajma. Jer ovo turističko sajmište svake godine posjeti više od 75 hiljada ljudi koji vole putovanja. Također, javnost u Srbiji prema ovoj smotri turističke privrede njeguje specijalan i blagonaklon odnos.

Beogradski sajam turizma je, kako pokazuju mnoge ekonomske analize, najznačajnija turistička manifestacija ne samo u Srbiji, nego i u jugoistočnoj Evropi budući da već četiri decenije promovira najnovije trendove i zbivanja u međunarodnoj turističkoj industriji i otvara nove perspektive u razvoju turističkog biznisa.

Regionalni i međunarodni karakter Sajma turizma u Beogradu, potvrđuje činjenica da sve veći broj izlagača i posjetilaca dolazi iz svih dijelova svijeta a što zahvaljujući tome, ponudu destinacija ove godine čini većom nego svih prethodnih godina.

Prvi put će ovu priliku da iskoriste Južnoafrička Republika i Maroko kako bi predstavili svoj turistički potencijal. Dakle, ove dvije egzotične zemlje će biti među više od 1100 izlagača i otprilike 60-ak zemalja, koje se tradicionalno predstavljaju na Sajmu turizma.

Pod sloganom „Odmor te čeka!” na Sajmu turizma i ove godine učestvuju najznačajnije turističke agencije, savezi i organizacije, hoteli, turistički centri, vazduhoplovne kompanije, međunarodni operatori koji će posjetiocima ponuditi aranžmane za predstojeću turističku sezonu. Po tradiciji, jedan od najatraktivnijih segmenata u bogatoj ponudi će se naći  first minut ponude i ekskluzivne sajamske pogodnosti za odmor u ljetnoj sezoni.

Zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma je Grčka, vječita inspiracija za putnike. Svakako, destinacije i znamenitosti koje nudi Srbija biće na sajmu predstavljene kroz sve veće kapacitete hotela i odmarališta, a posjetioci će dobiti najbolju preporuku za odmor na planinama, u banjama i jezerima, u prirodnom ambijentu sa raznovrsnim sadržajima za odmor, zabavu, zdravstveni oporavak, sport i rekreaciju.

Najzad, uz Sajam turizma će istovremeno da budu predstavljene još tri manifestacije koje rastu svake godine po obimu i broju učesnika: 9. Međunarodni sajam vina, 14. Međunarodni sajam hotelsko ugostiteljske opreme (HORECA-OPREMA) i 14. Sajam suvenira „Posjetite Srbiju”. Događaj kojim počinje vinska sezona, BEOWINE, trajaće dan kraće od Sajma turizma,  od 22. do 24. februara, u proširenom izlagačkom prostoru kroz sasvim novi koncept i značajan broj novih učesnika i poslovnih posjetilaca.

Kao zaključak mogli bi i da kažemo da Srbija nema more, ali svim silama nastoji da bude turistička zemlja.