IT i Tehnologija

Da li će nova društvena mreža Vero uspjeti?


Vero je društvena mreža nalik Instagramu kojoj je u vrlo kratko vrijeme eksplodirala popularnost. Iako su mnogi za nju čuli tek nedavno, Vero postoji već tri godine (ime je dobila prema talijanskoj riječi koja znači istina). Međutim, donedavno je živjela gotovo neprimijećeno, a broj korisnika je u usporedbi s današnjih više od milijun bio posve beznačajan (aplikacije je preuzeta više od tri milijuna puta). No čini se da će nakon kratke slave i nevjerojatno brzog uspona još jedna društvena mreža koja je iz temelja trebala uzdrmati pomalo učmale starosjedioce poput Instagrama i Facebooka polagano potonuti u zaborav.

Ipak, treba se upitati zašto je Veri nakon što već tri godine postoji, tek nedavno počela tako dramatično rasti popularnost i što je ključni razlog zašto će, kako se već to sada čini, opet ostati zaboravljenim? Sve počinje otvaranjem korisničkog računa i prihvaćanjem ne baš bezazlenih uvjeta o korištenju (to je samo jedan dio kontroverza o kojima će biti riječi nešto kasnije) pri čemu je potrebno unijeti i broj telefona kako bi se dobio aktivacijski kod. Nakon toga valja postaviti svoju profilnu sliku i napisati par rečenica o sebi ako se to želi, nakon čega će Vero ponuditi da provjeri tko od osoba iz adresara već ima otvoren račun na Veri, a ako ih pronađe, što je uzimajući ukupan broj korisnika malo vjerojatno, potrebno je pronađene kontakte strpati u neku od ponuđenih kategorija: bliski prijatelj, prijatelj ili poznanik. Da, Vero razlikuje prijatelje od poznanika i stvarno bliskih prijatelja, ako je nekome to uopće važno.

O vizualnom identitetu nećemo mnogo govoriti jer je dizajn zbilja stvar osobnog ukusa, no zato se odluka da se objavljeni sadržaj prikazuje kronološki pokazala kao pun pogodak i većina je korisnika navodno s time naprosto oduševljena. Doduše, ponajviše oni (većinom manji broj) kojima je činjenica da algoritmi odlučuju što bi se kome trebalo prikazati postala izvor frustracija. Doista, ima nešto istine u tome i katkada se čini da je ovakav prikaz objava praktičniji iako je i unutar Vera sve pomalo kaotično i ima nezgodnu tendenciju da sve brzo dosadi. Specifičnost ove društvene mreže jest njezin feed u kojoj su objave, za razliku od drugih društvenih mreža, sortirane kronološki. To je nešto što zagovara šačica influencera na Instagramu…Glavni feed je pretežito ispunjen objavama koje su nerijetko nezanimljive i od potpunih stranaca (ovo i ne mora nužno biti loše), a to se može djelom pripisati činjenici da je mreža zapravo vrlo mala i teško će se natjerati druge bliske ili ne tako bliske prijatelje (možda samo poznanike) da se pridruže toj mreži.

S druge strane, ideja da se osim objavljivanja fotografija i videozapisa mogu objavljivati poveznice, glazba, filmovi ili TV serije, knjige ili neko mjesto (zapravo svoju lokaciju) i nije loša. Sadržajno cijelu stvar čini malo življom. Objava sadržaja je vrlo jednostavna: dodirne se plusić na dnu zaslona, odabere vrsta sadržaja koja se misli podijeliti s drugima, doda se komentar ili neka inspirirajuća rečenica, koji hashtag i zatim se označi s kojom s kategorijom osoba ta objava želi podijeliti. Da, tu do izražaja dolazi razlika između bliskih prijatelja, običnih prijatelja, poznanika i jedne nove kategorije osoba: pratitelja. Većinom će objave, lako je to zaključiti, biti upućene svima.

Iako Vero izgleda prilično dobro, ideja kronološkog pregleda mnogima se čini kao prilično dobra ideja, činjenica da (za sada) nema oglasa i na prvi pogled ostavlja dojam kao mreža koja doista ima potencijala, pati od brojnih problema i kontroverzi koje su uzrokovale jednako tako brz pad popularnosti kao što je bio i njezin rast. Prije svega, oglasi se ne prikazuju dok je u beta inačici, a inicijalno je verzija bez oglasa Vere bila rezervirana samo za prvih milijun korisnika. Zatim za prvih tri milijuna, a sada je to odgođeno do daljnjeg s time da još nije poznato u kojem će trenutku oglasi preplaviti mrežu, a oni koji će ih se željeti riješiti morat će za tu privilegiju plaćati, prenosi SEEbiz.