Žene u biznisu

Formula za uspjeh: Zapošljavajte više žena


U utrci za većim profitom, ne smijete isključiti žene, naročito pri kreiranju i dizajniranju novih proizvoda.
Silikonska dolina je već godinama najbolji primjer kolektivnog poduzetničkog uspjeha. Svi poznajemo mnoge privatne kompanije koje su zaslužne za ovakvu reputaciju ovog sjevernokalifornijskog čuda.

Međutim, ako tražimo slučajeve gdje je Silikonska dolina griješila u prošlosti, to su žene i njihova uloga u biznisu.

Nevjerovatno zvuči da su neke od ovih kompanija tek odnedavno pružile priliku ženama da postanu ravnopravni partneri i zauzmu mjesta izvršnih menadžera, inžinjera i glavnih dizajnera.

Ipak, bit će potrebna cijela generacija da dostignemo matematički ravnopravnu zastupljenost pripadnica ljepšeg spola na navedenim pozicijama. Žene čine polovinu svjetske populacije, a ostvaruju čak 75% kupovina. Zašto ne uključiti u proces kreiranja novih proizvoda njihove najveće konzumente?

Osnivači pojedinih kompanija shvativši potencijal talenta i vrijednost ideja ove populacije pružili su priliku ženama da preuzmu kontrolu.

Koliko im se ovo isplatilo najbolje vidimo iz posljednjih podataka o poslovanju njihovih kompanija. Ova nova strategija pri zapošljavanju ima za posljedicu kontinuirani rast broja žena na odlučujućim pozicijama. Kada imate ženu u vodećoj ulozi to će prirodno privlačiti još više žena u kompaniju.

Kako biste prodali svoj proizvod svrsishodnije je da u njegovom kreiranju sudjeluju osobe koje će ga zaista koristiti, a ne samo stereotipni kompjuterski gikovi kako je do sada bio slučaj. Kompanijama su sada najpotrebniji tehnološki obrazovani kadrovi s empatičnim razumijevanjem ljudskih ponašanja, interakcija i želja. Sve to će te prije naći u ženi nego li u muškarcu.

S obzirom na to da je Silikonska dolina oduvijek bila izvor novih poslovnih ideja, zasigurno će se i ovaj trend preslikati i na sva druga jaka i ozbiljna tržišta.