Tema u fokusu

Mostarski sajam privrede: Kompanije iz regije traže partnere u BiH


Piše: Mario Čule

U sklopu 21. Međunarodnog sajma gospodarstva Mostar, koji se održava od 10. do 14 aprila, pojavilo se preko 200 izlagača iz različitih oblasti. Na ovogodišnjem sajmu prisutno je 60 izlagača iz Srbije, od kojih neki traže partnere u BiH. Tokom sajma naglašeno je da očekivana trgovinska razmjena između Bosne i Hercegovine i Srbije do kraja godine iznosi 2 milijarde eura, a zahvaljujući svim zajedničkim političkim razgovorima i naporima trgovinska razmjena se povećava za 200 miliona eura iz godine u godinu.

Prema objašnjenju organizatora, Bosna i Hercegovina je malo tržište da bi se organizirali pojedinačni specijalizirani sajmovi. U sklopu Gospodarskog sajma su sajam turizma, sajam knjige i sajam poljoprivredne opreme. Slijed stručnih konferencija se održava u posebnim dvoranama.

Prvog dana sajma poslane su mnoge pozitivne poruke, pa je tako član Predsjedništva BiH Dragan Čović poručio, uz dodjelu priznanja za višegodišnju suradnju i pomaganju razvoja sajma, da je ovo dosad najbolje organiziran i najposjećeniji Gospodarski sajam u Mostaru. Od prvog sajma lokalnog karaktera, dostignut je sajam međunarodnog karaktera sa evropskim i svjetskim izlagačima te mnoštvom okruglih stolova i stručnih skupova.

Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić je izrazio veliko zadovoljstvo gostoprimstvom Mostara. Istakao je da je četvrtu godinu zaredom prisutan na sajmu.

“Jedini način da se čovječanstvo iskupi je suradnja”, ukratko je zaključio svoju glavnu poruku izrekom Bertranda Russella. Uz želju rasta broja izlagača iz Srbije na sajmu, najavio je još veći rast i razvoj, stvaranje pozitivne klime za investitore i poželio je svima dobrodošlicu u Srbiju. Dobio je i priznanje za doprinos jačanju ekonomskih veza i privredne suradnje Srbije i BiH.

Na sajmu su ove godine gostovali i visoki uzvanici kao što su predstavnici Vijeća ministara, entitetskih i kantonalnih vlasti Bosne i Hercegovine, predsjednici entiteta, premijer Hrvatske Andrej Plenković, predsjednik Crne Gore Filip Vujanović, te premijer Bugarske Boyko Borisov.

Agencije Apriori BH i Fortuna Tours su organizirali drugog dana sajma konferenciju na temu “Razvoj destinacijskog turizma uspostavom niskotarifnih avio-letova” sa velikim udjelom stručnog kadra iz sektora turizma, obrazovanja, ugostiteljstva i javnih vlasti i institucija. Istaknuti su problemi s kojima se susreću i u isto vrijeme potencijalna rješenja.

Firma prehrambene industrije Yumis sudjeluje na Sajmu preko Privredne gospodarske komore, kao i većina ostalih  izlagača iz Srbije. Značaj sajma je veliki za njih jer na njemu sudjeluju firme koje već imaju veliku prisutnost na bosanskohercegovačkom tržištu. Pojavljuju se prvi put u punom trajanju sajma i nadaju se ponovnoj posjeti iduće godine zbog gostoprimstva. Kako kažu za Poslovne novine, prisutni su na našem tržištu sa širokom paletom proizvoda, a na Sajmu traže partnera koji će ih ozbiljno shvatiti i uložiti dovoljno truda za veću distribuciju njihovih proizvoda.

Visoko pokroviteljstvo Gospodarskog sajma svakako doprinosi njegovoj popularnosti i većoj posjećenosti, čime iz godine u godinu postaje veći centar regije kroz dane trajanja sajma.