PočetnaKompanijeViše od 100 domaćih kompanija traži partnere u Njemačkoj

Više od 100 domaćih kompanija traži partnere u Njemačkoj

AUTOR:Poslovne novine
20.04.2018
Više od 100 domaćih kompanija traži partnere u Njemačkoj
Više od stotinu preduzeća iz BiH zainteresovano je za poslovnu saradnju s njemačkim kompanijama, potvrdili su u Predstavništvu njemačke privrede u BiH.U pitanju je Njemačka inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama zapadnog Balkana, koja podrazumijeva B2B susrete, koji će 19. juna biti organizovani u Frankfurtu.Prema riječima Sanjina Purgića iz Predstavništva njemačke privrede u BiH, velika zainteresovanost ne treba da čudi s obzirom na dosadašnja pozitivna iskustva u poslovnoj saradnji, a koja je na ovaj način uspostavljena."Zahvaljujući ovim sastancima, jedna bh. kompanija je sklopila više dugoročnih ugovora na osnovu kojih je sagradila novu halu i zaposlila dodatnu radnu snagu. Druga je, pored proširenja kapaciteta, došla u situaciju da mora odbijati ponude njemačkih kompanija zbog stalne popunjenosti proizvodnih kapaciteta", kazao je Purgić.Pojašnjavajući dalju proceduru u vezi s juče završenim pozivom, on nam je kazao kako sada sve prijave idu na uvid njemačkim kompanijama, koje će ih analizirati i ocijeniti, na osnovu čega će izabrati partnere, koji će biti pozvani na razgovor u Frankfurtu."Trećina do polovina prijavljenih bude pozvana. Ovi sastanci su do sada bili veoma uspješni, a to su nam prijavile i mnoge kompanije iako nisu bile u obavezi da to urade", kazao je on.Inače, Nijemci su tražili partnere iz oblasti metaloprerade, auto-industrije, prerade i obrade plastike i elektro i elektroničkog sektora.Koliko se pažnje posvećuje ovim sastancima, najbolje govori da će 8. maja u Sarajevu biti organizovan i seminar, a u cilju što bolje pripreme bh. firmi za predstojeći jednodnevni skup. Prošle godine, od najboljih sedam ocijenjenih kompanija, čak pet je bilo iz BiH.Cilj ove inicijative je da se podstakne saradnja s regionom, čije dobavljačko tržište je zbog cjenovnih prednosti i tehničkog nivoa dobavljača, u posljednjih nekoliko godina, za njemačke kupce dobilo na značaju.Inicijativa za pronalaženje dobavljača u zemljama zapadnog Balkana predstavljena je 2015. godine u Berlinu u sklopu takozvanog Berlinskog procesa, reformskog programa njemačke vlade, čiji je cilj stimulisanje napretka u zemljama ove regije u svim oblastima, od privrednog rasta do pomirenja.Adnan Telalović, direktor kompanije ATT iz Gornjeg Vakufa, a čija je firma tokom inicijative u Beogradu bila najbolje ocijenjena od njemačkih kompanija, kazao je ranije da su trenutno u fazi pregovora s osam velikih njemačkih kompanija, od kojih su sa četiri već potpisali ugovore, dobili narudžbe i počeli serijsku proizvodnju.Istakao je da, iako stalno proširuju kapacitete, nisu sigurni da mogu stići udovoljiti zahtjevima svih zainteresovanih njemačkih firmi koje im se svakodnevno javljaju, navode iz Nezavisnih novina.