Trgovina

Neizvjesna tržišna utakmica na terenu Jugoistočne Azije: Alibaba protiv Amazona


Alibaba Group Holding, gigant elektronske trgovine godinama odlično posluje u Kini. Sljedeći logičan korak je osvajanje novih, prije svega susjednih tržišta.

Direktori ove kompanije pokrenuli su Inicijativu za Jugoistočnu Aziju, obiman, agresivan i ambiciozan plan osvajanja novog tržišta. Iako inicijativa predviđa spor start Alibabe u Južnoj Aziji, dugoročni cilj je preuzimanje najvećeg udjela od američkog giganta Amazona.

Ključno tržište ove regije je Indonezija, gdje Alibaba tek počinje sa promoviranjem svoje trgovačke platforme. Kompanija priznaje da elektronska trgovina u Indoneziji još uvijek nije na nivou one u Kini, ali također predviđa njen nagli rast u narednih pet godina.

Širenje Alibabe na Jugoistočnu Aziju se odvija preko kompanije Lezada koja već posluje u Indoneziji, Maleziji, Singapuru, Tajlandu, Vijetnamu i Filipinima. Alibaba u Lezadu ulaže preko 6 milijardi dolara godišnje i tako povećava svoj udjel na tržištu. Jedna od osnivačica Alibabe, Lucy Peng, postavljena je za izvršnu direktoricu Lezade, što dovoljno govori o ambicijama ovog kineskog giganta.

Zemlje Jugoistočne Azije nisu velike i jake proizvodne sile, te mnoge kompanije iz ovog područja, svoju sreću vide kao podružnice kineskih kompanija. Upravo to je najveća prednost Alibabe.

Jugoistočna Azija je jako primamljivo tržište, međutim konkurencija je već vrlo jaka. Manji dio konkurencije čine lokalne kompanije, a najozbiljniji Alibabin takmac definitivno je Amazon, koji od prošle godine suvereno drži prvo mjesto u online prodajama. Nakon njihovog ulaska na tržište, kompanije koja je prepoznale potencijal bile su JD.com, koja je investirala u Vijetnam i Tencent Holding sa obimnim investicijama u Singapur.

Iako je ulazak Alibabe na tržište Jugoistočne Azije definitivno zakasnio, predviđanja su optimistična. Tržišni analitičar Jason Helfstein smatra da je najveća prednost Alibabe infrastruktura i logistika koju posjeduje njegov najveći kooperant, Lezada. To je jedan od razloga zašto je vrijednost dionica Alibabe naglo skočila u posljednjih nekoliko mjeseci.

Na prostoru Jugoistočne Azije živi preko 600 milijuna ljudi. To je kupovni potencijal koji ne smije propustiti nijedna ozbiljna trgovačka korporacija. Borba za svakog kupca je počela.