Investicije

HIFA OIL otvara svoju prvu pumpu u inostranstvu


Za HIFA Oil grupaciju protekla godina bila je jedna od najuspješnijih: nakon što su petnaest godina skupljali snagu i akumulirali dobit u 2017. godini ušli su u najintezivniji investicijski ciklus koji još uvijek traje.

„Dobra investicija donosi dobro ne samo kompaniji nego i tržištu i cijeloj državi“, kaže izvršni direktor grupacije Kenan Ahmetlić, a ove su bile upravo takve: Hifa Oil je novim akvizicijama i ulaganjem zaokružila ulazak na 14 tržišta izvan BiH, prihodi su se uz rast od 21 posto približili iznosu od pola milijarde KM, broj zaposlenih povećan je za 70 posto a u državnu kasu uplaćeno je preko 100 miliona KM kroz razne poreze i doprinose.

U toku prošle godine, Hifa Oil uspjela je i nešto što je malo kojoj bh. kompaniji pošlo za rukom: kupila je njemačku firmu a na domaćem terenu pobijedila vodeće svjetske dobavljače.

Mjeseci koji dolaze neće biti ništa manje uzbudljivi: početkom ljetne sezone  će HIFA Oil otvoriti i svoju prvu pumpu van Bosne i Hercegovine. Pumpa koja će biti izgrađena u Crnoj Gori biće kruna investicijskog ciklusa vrijednog 20,5 miliona KM.

Godina je započela preuzimanjem Lb.profile, njemačke kompanije sa najdužom tradicijom proizvodnje PVC profila u ovoj zemlji. Za kompaniju je ovo bio strateški potez a za cijelu bh. javnost velika vijest – rijedak slučaj u kojem bh. firma postaje vlasnik kompanije u Njemačkoj.

“Do preuzimanja je došlo nakon detaljnog ispitivanja tržišta, dugog razmišljanja i nakon što je obavljen due dilligence. Prijedlog  za preuzimanje Lb.profile dale su firme kćerke, prije svega Euro Roal koji je ovim preuzimanjem zaokružio svoj asortiman PVC profila. Trenutno je u toku reorganizacija i restruktuiranje a investicija nakon nešto više od godinu dana daje prve rezultate”, kaže izvršni direktor Hifa Oil Venan Hadžiselimović.

U januaru ove godine iz kompanije je saopćeno da se prva strateška akvizicija u inostranstvu pokazala kao odličan potez.

“Za veoma kratko vrijeme otovorena su nova tržišta za proizvode LB.Profile. Osim Holandije i novih kupaca u Njemačkoj, ušli smo na tržišta Srbije, Kosova, Bosne i Hercegovne, a uskoro se očekuje i strateško partnerstvo u Makedoniji, i drugim zemljama”, saopćeno je tada iz grupacije.

Hifa Oil je u martu prošle godine postala zvanični vlasnik „Terminala“ Željezare Zenica. Osim što ovom akvizicijom postaje kompanija za trgovinu i distribuciju nafte sa najvećim privatnim terminalima u Bosni i Hercegovini čime je značajno poboljšala svoju tržišnu poziciju, u kompaniji kažu da njen cilj nije bio isključivo poslovne prirode.

 “Mi svakako imamo poslovne interese i planove sa Terminalima ali u pitanju je bio strateški potez koji doprinosi i razvoju države”, kaže Hadžiselimović.

Naime, kako predviđa Zakon o naftnim derivatima prilagođen Evropskoj uniji, svaka zemlja koja pretenduje da postane članica EU mora imati 90-odnevne zalihe nafte. BiH dosada nije imala terminale u funkciji pa o zalihama za toliki period nije moglo biti ni riječi.

Već nekoliko godina Hifa Oil radi na tržištu Crne Gore kroz veleoprodaju gdje je formirana i firma kćerka grupacije. U junu ove godine u ovoj će zemlji biti otvorena prva pumpa Hife Oil izvan BiH.

Pumpa na putu Podgorica – Bar zaokružiće investicijski ciklus koji je mnogo donio svima. Samo u posljednih godinu dana posao je dobilo 138 novih radnika. Tržište u BiH ali i Evropi dobilo je pouzdanog i brzog partnera. Bosna i Hercegovina povećala je prihode za trocifren milionski iznos. A ovo je tek početak.

„Mi nećemo stati ovdje. Hifa Oil ima jasnu strategiju poslovanja, jasno planira projekte, svoje poslovanje dobro finansijski prati. Ne zalijećemo se kada su u pitanju investicije, kod nas nema ad hoc odluka. Ovo je samo početak“, kaže Hadžiselimović.

Zbog toga se svaka investicija pokazala kao dobra a Hifa Oil stabilnim rastom i pametnim ulaganjem izrasla u evropskog igrača.

„Tržište BiH je prezasićeno i kompanije poput nas su ga prerasle. Ako mislimo napredovati, moramo ići u Evropu. Investicije su preduslov za takvo nešto. Osim što smo sami rasli, nastojali smo kroz svaku našu investiciju dati nešto i drugima: na tržišta na koja smo ulazili unosili smo novu energiju i donosili zdravu konkurenciju, državi smo pomagali jačanjem prihoda i zapošljavanjem, ulaganjem u radnike i obrazovanje kadra, ali i izgradnjom dobrog imidža BiH u inostranstvu kroz pošten i vrijedan rad“, zaključuje Kenan Ahmetlić.