IT i Tehnologija

Umjetna inteligencija – tehnologija godine. Kako je koriste pametne kompanije?


Amazon je do sada prodao 25 milijuna zvučnika „Alexa“, a „Google Assistant“ je sada dostupan na čak 400 milijuna uređaja. To je samo početak.
Iako smo trenutno očarani mogućnostima naših digitalnih pomagača, mogućnosti ove tehnologije su gotovo nezamislive. Ono što je već vidljivo je da će doći do stanovitih promjena u načinu na koji funkcionira privreda i tržište.
Navesti ćemo sedam primjera koji govore da smo već ušli u eru u kojoj će umjetna inteligencija izmijeniti način poslovanja:

1. Dublji marketing

Umjetna inteligencija višestruko olakšava targetiranje klijenata i njihovo integriranje unutar svog kupovnog ekosistema. Također, umjetna inteligencija omogućava konzumentima da ocjenjuju dobavljače i davatelje usluga, tako da potencijalni konzumenti imaju potpuniji uvid u kvalitetu usluge.
Očito je da nam predstoji borba između umjetnih inteligencija koja zastupaju kupce i prodavače. Brzina kojom im dajemo informacije će odrediti koliko će osnažiti i postati pametnije u narednom periodu. Prodavači će sve više znati o svojim kupcima i moći će da u detalje da izmjere njihovu lojalnost, a kupci će poznavati sve prednosti i nedostatke ponuđača. Kao i svaka tehnologija, umjetna inteligencija u marketingu će biti korištena na dobar i loš način.

2. Zapošljavanje kvalitetnijeg radnog kadra

Regrutiranje novih radnika naporan je posao, koji oduzima mnogo vremena i energije, bez ikakve garancije da je napravljen dobar odabir. Izuzetno je teško izabrati pravu osobu koja će se, pored toga što dobro radi svoj posao, uklopiti u okruženje i uspostaviti funkcionalan odnos s kolegama. Sve navedeno se mora posložiti kako bi efikasnost novog zaposlenog zadovoljila upravu kompanije. Ovaj izuzetno težak posao, koji sada obavljaju referenti za ljudski potencijal (H.R.), uskoro bi mogao biti prepušten umjetnoj inteligenciji. Korištenjem iste, omogućila bi se bolja usklađenost radnika i radnog mjesta, a sistem validacije kandidata bi bio unaprijeđen. Naprimjer, umjetna inteligencija bi brže i efikasnije pregledavala biografije kandidata i prema navedenim informacijama ih sama razvrstavala novootvorena radna mjesta.

3. Bolje usluge

Mnogi autoriteti predviđaju da će 40% uslužnih djelatnosti do 2019. godine sadržavati komponentu umjetne inteligencije. Drugim riječima, davaoci usluga koje koristite će uskoro imati mnogo potpunije podatke o vašim želje i sklonostima. Zbog toga će u narednoj godini 10% radnika u uslužnim djelatnostima izgubiti posao, a kompanije će srezati svoje troškove. Korištenjem umjetne inteligencije, kompanijama će također biti omogućeno neprestano radno vrijeme.

Umjetna inteligencija mijenja svijet i sada je, kako bi unaprijedili svoj biznis, možete koristiti i vi

4. Veća produktivnost

Amazon je nedavno bio u žiži interesiranja kada su radnici u skladištu otkrili da njihovo kretanje prati umjetna inteligencija. Njihove narukvice s kojim su se prijavljivali i odjavljivali s radnog mjesta, sadržavaju sklop senzora koji nadređenima izvještavaju o radnim navikama svakog pojedinačnog skladištara. Na osnovu ovih podataka, produktivnost radnika je uspoređena s ukupnim prosjekom, a ti podaci su korišteni i pri određivanju plate. Dakle, valorizacija efektivnosti rada povjerena je sustavu vještačke inteligencije.

5. Bolja sigurnost

Vjerojatno najosjetniji efekt umjetne inteligencije se može primijetiti u aspektu kućne sigurnosti. Kompanije koje pružaju uslugu osiguranja i čuvanja, sve više se oslanjaju na umjetnu inteligenciju. Posao zaštitara uskoro će iščeznuti. Sustav baziran na umjetnojj inteligenciji uskoro će moći predvidjeti, otkriti, prijaviti i riješiti bilo koju vrstu nasilnog ponašanja, zloupotrebe ili sabotaže.

6. Lakše popisivanje i inventure

Danas se inventure materijalnih proizvoda najčešće rade manualno, tj. uz pomoć ljudske radne snage. Međutim, velike kompanije već uveliko počinju koristiti pomoć umjetne inteligencije kako bi na lakši, praktičniji i jeftiniji način mogle u svakom trenutku imati uvid u kvantitet robe koju drže na lageru.

7. Umjetna inteligencija kao poslovni model

List The Economist navodi da je u prošlog godini ostvaren promet od 22. milijarde dolara u proizvodima koji sadrže neki oblik umjetne inteligencije, što je čak 26. puta više u odnosu na 2015. godinu. Ovaj skok nije iznenađenje, ako uzmemo u obzir sve gore navedene grane privrede, koje se sve više oslanjaju na umjetnu inteligenciju. Biznisi traže načine da postanu što produktivniji i konkurentniji, a u službi toga počinju i da, između ostalog, upotrebljavaju proizvode sa umjetnom inteligencijom.
Predviđa se da će tržište proizvoda s umjetnom inteligencijom iduće godine dostići vrijednost od 58. milijardi dolara. Pokušajte i vi pronaći način da, u cilju unaprjeđenja poslovanja, počnete s korištenjem umjetne inteligencije. Rezultati će vas zasigurno oduševiti.