Novosti

Sajam privrede u Tešnju: Zanimljiva panel diskusija o ljudskim resursima


Međunarodni privredni sajam u Tešnju okupio je veliki broj izlagača, a drugog dana manifestacije održana je panel diskusija u organizaciji Privredne komore FBiH. Teme panele bile su: odabir kadrova, kako iskoristiti potencijal kadra, odlazak stručnog kadra i kako zadržati kadar.

Najveći izazov porodičnih firmi jeste uspjeti zadržati firmu do četvrte generacije. To uspije svega pet posto, a do 95 posto firmi ne opstane ni do treće generacije.

U BiH trenutno ne postoji nijedna institucija koja radi na donošenju strategije da se zaustavi odlazak mladih. Odlazak jednog IT stručnjak BiH košta četiri miliona KM, a odlazak IT stručnjaka u 2017. koštao nas je 300 miliona KM.

Najveći izazovi u poslovanju jedne porodične firme su: pripremiti kompaniju, pripremiti osnivača, pripremiti nasljednike i pripremiti porodice. Porodične firme su najzastupljeniji oblik privrednih organizacija.

Jučerašnje potpisivanje ugovora između Privredne komore FBiH i članica Udruženja privrednika Biznis centar Jelah-Tešanj, bio je razlog otvaranja ove tematike. Privredna komora FBiH će u vezi porodičnih firmih osmisliti projekt koji će biti na raspolaganju, s obzirom na to da u svim segmentima treba raditi na stvaranju demotivacije za odlazak mladih iz BiH. Nezaposlenost je posljedica nepostojanja kvalitetne veze između formalnog i neformalnog obrazovanja, između potražnje na tržištu i obrazovanja, ali i novog modela zapošljavanja koji bi smanjio broj nezaposlenih.

Istaknuto je kako menadžeri moraju staviti fokus na stvaranje uvjeta da zadrže obrazovane kadrove, a ljudske kapitale shvate kao kapitalnu vrijednost. Porodične firme moraju uspostaviti korporativnu strukturu i staviti prave ljude na prava mjesta. Treba pravovremeno napraviti plan očuvanja porodičnog nasljeđa i jasno odrediti viziju i postaviti pravila koja će pomoći da firma uspije kroz generacije.

Jako je važno ući spreman u prenos kapitala. Ova tema zaslužuje ozbiljno razmatranje, a jedan od glavnih potencijala Tešnja je razvoj domaćih kompanija. To su 95 posto porodične kompanije, a mi ne želimo da propadne nijedna. Prenos kapitala je posebna tematika koja se postepeno radi i zahtjeva ozbiljnost. Zato nam je važno da iskustvo koje imamo služi za iznalaženje novih rješenja za nove generacije”, rekao je Izudin Ahmetilić, vlasnik Hifa Oila.