IT i Tehnologija

Digitalno oglašavanje pobijedilo TV


Kao što se predviđalo prošlog maja, ulaganje u digitalno oglašavanje je do kraja prošle godine konačno nadmašilo potrošnju na TV oglašavanje. Na svjetskom nivou oglašivači su u 2017. godini potrošili 209 milijardi dolara (41 posto tržišta) za digitalne, a 178 milijardi (35 posto) za tradicionalne TV reklame.

Suma koja se troši na TV reklame nije u padu. Samo je u januaru ulaganje u TV reklamiranje zabilježilo rast od 7,1 posto, ali ga je rast digitalnog reklamiranja ipak premašio — 16,8 posto. Iznenađujuće je, međutim, što je oglašavanje preko društvenih mreža doseglo rast od čak 42 posto.

Promjene koje se dešavaju možda imaju veze s tim što i milenijalsi i generacija Z reklame mahom upijaju kroz društvene mreže i njih shvataju kao relevantnije od onih koje vide na TV-u. Tako barem svjedoči istraživanje Adobe Digital Insightsa o stanju digitalnog oglašavanja u 2018. godini, po kome 50 posto milenijalsa i 48 posto generacije Z reklame viđa na društvenim mrežama. Zanimljivo je i da je, prema istom istraživanju, broj televizora povezanih na internet porastao za 40 posto u posljednjem kvartalu prošle godine.

U skladu s tim, očekuje se da će u toku ove godine izdvajanje za onlajn oglašavanje porasti za 13 posto, tj. dostići 237 milijardi dolara, dok će isto za TV biti tek 2,5 posto uvećano (183 milijardi dolara). Ista istraživačka kuća koja je objavila i ove podatke Magna najavljuje da će do 2020. godine udio reklama na internetu činiti 50 posto tržišta oglašavanja, navodi Bankar.me.