Novosti

BCEF 2018: Fair-playa nema na marketinškom tržištu


Na drugom panelu današnjeg Balkan Compliance & Ethics Foruma govorili su predstavnici međunarodnih kompanija koje posluju na području Zapadnog Balkana. Tema panela bila je: dobre upravljačke prakse koje štite integritet kompanija u odnosu sa trećim stranama iz privatnog i javnog sektora.

O (ne)postojanju fair-playa na bosanskohercegovačkom govorila je Vesna Vlašić-Jusupović, managing director McCann d.o.o.

’’Kada govorimo o marketinškom tržištu, mogu kazati da fair-playa nema. Ovdje ne postoji zakonska regulativa, tj. nema adekvatnog zakona, pa su nepravilnosti brojne’’, rekla je Vlašić-Jusupović.

U nastavku panela dodatni fokus stavljen je na pojam ’’compliance’’, a direktor Roche d.o.o Adnan Filipović učesnike je upoznao bolje sa njegovim značenjem.

’’U našem jeziku ne postoji pravi termin koji bi na najbolji način opisao šta je to ’compliance’. Razvijene zemlje odavno su uvidjele da je samo kvalitet taj koji može doći do izražaja. Kvalitet treba doći do krajnjeg korisnika, a da u isto vrijeme kompanije pronađu svoje mjesto na tržištu. U konačnici, etika mora biti implementirana do kraja’’, kazao je Filipović.

Mirza Bavčić, direktor Express Courier d.o.o., pohvalio je organizatore i rekao kako mu je zadovoljstvo što je danas tu.

’’Siguran sam da ćemo doći do boljih rješenja u odnosu na one koje danas imamo. Tzv. ’biznis kontakt’ je 1996. godine startao u Americi, da bi kroz dvije godine proširen i na druga tržišta. Naša kompanija od početka gaji takva načela i fokus na compliance oduvijek je prisutan’’, istaknuo je Bavčić.

Compliance i Ethics Officer u firmi Louis Berger International je Miloš Stopić, a na panelu je, između ostalog, rekao kako ovdje ’’možemo podijeliti ideje i omogućiti razvoj biznisa’’. Dodao je kako se kod ljudi ’’budi svijest kada je u pitanju compliance i da su primjetni pomaci’’.

Posljednji govornik ovog panela bio je Miloš Tanjević, Head of Compliance Unicredit Bank Srbija, a danas je kazao:

’’Percepcija compliencea odraz je stanja poslovanja kompanije. Smatram kako je on partner, a ne killer, te da ga se kao takvog već odavno prestalo gledati. Također, Complience Officer ne bi trebap čekati na reakciju države, već se sam mora potruditi da pronađe rješenja’’.