Tema u fokusu

Kako je NSoft postao prepoznatljiv u svijetu i ostvario rast od 139 posto?


Piše: Alen Mehanović

Pogled na podatke iz finansijskih izvještaja za proteklu godinu veoma je interesantan kada je u pitanju grana djelatnosti ”Informacije i komunikacije”. Među 20 najuspješnijih kompanija u ovoj djelatnosti njih pet ostvarili su manje prihode u odnosu na godinu ranije, deset kompanija ostvarile su blagi rast, dok su njih pet pravi primjeri uspješnog poslovanja i rapidnog rasta.

Kontinuiran i veliki rast ostvario je mostarski NSoft, čiji su prihodi od 2015. do 2017. godine išli prema gore za čak 139 posto. Između posljednja dva finansijska izvještaja taj rast iznosio je 33 posto, dok je između 2015. i 2016. ostvaren rast od 80 posto.

Priča NSofta počinje 2008. godine s dva uposlenika, bez konkretnog plana i vizije, ali s dovoljno ambicije i ludosti. Od tada do danas izrasli su u kompaniju koja je došla među 50 najbrže rastućih poduzeća u srednjoj i jugoistočnoj Evropi, zauzela sedmo mjesto na Deloitteovoj listi 10 najbrže rastućih kompanija u 2017. godini, te prema 100 najvećih rangirana je kao lider u IT sektoru u BiH.

Koje su to tajne uspjeha ove kompanije, kakvi su budući planovi, te koliko su dosadašnji rezultati zadovoljili apetitete mostarske firme za Poslovne novine otkrio je Sanjin Osmanbašić, direktor poslovnog parka SPARK.

Koliko ste zadovoljni proteklom godinom i ostvarenim rezultatima, te koji je to projekt na koji ste posebno ponosni?

Protekla godina je bila jako uspješna za tvrtku NSoft, kao i ostale tvrtke SPARK grupacije – stekli smo nove klijente po cijelom svijetu, suradnju sa starim produbili, razvili nove proizvode, a stare poboljšali. Ostvarenih poslovnih rezultata je mnogo i svakim smo jako zadovoljni, no ipak bismo htjeli izdvojiti jedno priznanje koje smo osvojili u 2017. godini. Radi se o prvom mjestu na listi 100 najvećih u BiH u IT industriji, što nam je uistinu dalo ‘vjetar u leđa’ i potvrdilo da smo na pravom putu.

Iza nas je prvi kvartal tekuće godine. Naziru li se već sada rezultati i da li očekujete još bolju godinu?

Prvi kvartal tekuće godine posvetili smo internoj reogranizaciji i razvoju novih proizvoda s kojima izlazimo iz okvira industrije igara na sreću. Cilj nam je proširiti ponudu na poslovna rješenja za različite poslovne korisnike. To su razni softveri za jednostavnijim upravljanjem poslovanjem, ali primjerice i novi proizvod imena Vision – napredni videonadzor sa facial-recognition sistemom. Rezultati rada su već tu, a slijedi spremanje novih proizvoda za izlazak na svjetsko tržište.

Konkurencija na tržištu je veoma jaka. Šta je to što Vašu kompaniju izdvaja u odnosu na ostale?

Ono što nas izdvaja su ljudi. Pozitivni, produktivni zaposlenici čine snažnu kompaniju. Bez standardnih korporacijskih pravila i uopće stava da se bilo što “mora”, NSoft je uvijek njegovao transparentnost, inovativnost, trud i dogovor. Naša priča nije toliko vezana za poslovni uspjeh, već su ono čime se istinski ponosimo: međuljudski odnosi, porodična atmosfera, te želja da svaki uspjeh kompanije podijelimo s uposlenicima. Godinama smo naučili kako se promjena ne treba plašiti nego ih poticati pa smo uz kontinuirani rast doživjeli i evoluciju procesa stvaranja proizvoda, načina poslovanja i kreiranja konkurentne usluge na tržištu. Poslovni uspjeh zasigurno je rezultat profesionalnog pristupa i rada svih naših djelatnika, a neizmjerno je bogatstvo to što svaki problem ne gledaju kao problem kompanije već ga doživljavaju ljudski, kao vlastitu brigu i stoga daju sve od sebe da što prije bude iza nas.

Da li je rast u proteklim godinama uzrokovao proširenje radnog kadra i u kojoj mjeri?

Definitivno jeste. Danas NSoft ima 220 zaposlenih, dok cijela SPARK grupacija broji približno 300 zaposlenika. Proteklih godina imali smo dvije velike kampanje zapošljavanja pod imenima ‘Tražimo 50 djelatnika’ i ‘Tražimo 100 djelatnika’. Kao što se može vidjeti iz brojki, obje kampanje bile su više nego uspješne. Tu, naravno, nećemo stati.

Za kraj nam kažite o aktuelnostima i budućim planovima.

Ove godine slavimo desetu godišnjicu postojanja, napravili smo odmak, postavili nove ciljeve i prioritete. Prerasli smo nekoliko prostora, ne samo što se tiče uredskog prostora, uposlenih ili dobiti, nego i onoga što smo sanjali. Kako bismo obilježili dosadašnje uspješno poslovanje ove godine smo odlučili osvježiti naš vizualni identitet te predstaviti nove proizvode, nove igre, ali i proizvode kojima izlazimo iz okvira industrije igara na sreću te širimo paletu na poslovna rješenja za različite poslovne korisnike. Sa sigurnošću možemo reći da je tvrtka NSoft spremna za sljedeći level. Postavili smo jasnu poslovnu strategiju i odlučni smo provesti ju.