Deset godina Gebrüder Weissa na bh. tržištu: Želimo biti najbolji, a ne najveći

Deset godina Gebrüder Weissa na bh. tržištu: Želimo biti najbolji, a ne najveći

Piše: Alen Mehanović

Austrijska transportno-logistička kompanija Gebrüder Weiss otvorila je prije deset godina filijalu u Sarajevu. Početak je bio skroman, ali je uspjeh ipak došao.

Jedan od glavnih ”krivaca” zašto se ova kompanija pozicionirala u vrhu najuspješnijih je direktor Almir Jonuz, koji je za Poslovne novine u opširnom intervjuu govorio o razvoju kompanije, trendovima koji utječu na rast sektora transporta i logistike, poslovnom ambijentu u našoj državi, problemima, te budućim planovima.

Gebrüder Weiss prisutan je već 10 godina na tržištu Bosne i Hercegovine. Kako ste krenuli i gdje je kompanija danas?

Prije 10 godina otvorili smo naše predstavništvo u Sarajevu kao „start up“ filijalu. Dakle, od samoga početka (registracije kompanije, nalaženja ljudskih resursa, infrastrukture…), u augustu 2008. godine krenuli smo sa malim timom od sedam ljudi i uglavnom se bavili agencijskim uslugama carinskog posredovanja za naše klijente. U slijedećim godinama sa porastom posla i snažnim aktivnostima na polju prodaje i marketinga, uspjeli smo izgraditi respektabilan brend na tržištu BiH. Pored vrlo etabliranih logističkih kompanija koje su prisutne na nasem tržištu već godinama prije nas, uspjeli smo ući u krug top pet firmi iz naše branše, na što smo naročito ponosni. U prvoj godini postojanja ostvarili smo promet od 300.000 KM, deset godina kasnije imamo 32 uposlena i gotovo šest miliona KM prometa. Dijapazon naših usluga se od početka proširio na niz logističkih rješenja, transportnih rješenja, pa sve do složenih logističkih procesa za naše klijente u BiH.

Šta je ono što Vas izdvaja od sličnih kompanija na našem tržištu i šta je to što klijenti dobijaju od Gebrüder Weissa?

Jedna od temeljnih vrijednosti Gebrüder Weiss kompanije je „service exellence“ ili izvrsna usluga. Naša kompanija zaista se trudi pružiti našim klijentima izvrsnu uslugu, promtne informacije o kretanju njihovih pošiljki, savjetovanje sa našim stručnim timom. Naravno, i ostala konkurencija nudi iste ili slične usluge, tako da se teško izdvojiti samo po usluzi koju nudite. Zato se trudimo da našim klijentima damo vrijednost više, pruziti im osjećaj sigurnosti i posvećenosti. Kada pridobijete takvo povjerenje od klijenata, onda to možemo smatrati uspjehom.

Da li i u kojoj mjeri poslovni ambijent u BiH poticajno djeluje na razvoj tranporta i kompanija kojima je to fokus rada?

U posljednjih 10-ak godina zakonska regulativa u BiH ne prati trend rasta privrede, naročito kada uzmemo u obzir brzorastući trend privrednih kretanja u Evropi. Ta činjenica prilično destruktivno djeluje na razvoj kompanija, a također i naše branše iz oblasti logistike. Zakonske odredbe i procedure prilično su zastarjele i na momente zbunjujuće, zbog kojih nije moguće brzo djelovati na tržištu. Pomaka ima, ali iz naše perspektive, ti pomaci idu jako sporo. Mišljenja smo da je potrebno pojednostaviti procedure iz oblasti transporta, dobijanja dozvola, dati prostora potencijalnim domaćim i stranim ulagačima, kao i poticaj da razvijaju i ulažu u infastrukturu. Time bismo ubrzali protok kapitala, a veći protok je i veći priliv dobiti i kompaniji i našoj državi. Generalno rečeno, nedostaje efikasnosti države i odgovornih insititucija.

Kakvi su trendovi kada su u pitanju transport i logistika u BiH?

Trend u oblasti transporta i logistike uveliko zavisi od trendova privrednih kretanja u BiH. Ako uzmemo u obzir da je prema statistici trend rasta privrednih kretanja u BiH skromnih jedan posto na godišnjem nivou, ne možemo očekivati veliki progres ni u transportu. Međutim, ono što možemo nazvati pozitivnim trendom kod nas, je buđenje „logističke kulture“ i navike naših klijenata, koji u posljednje tri godine, se sve više odlučuju na outsourcing usluga, tj. povjeravanja svojih zaliha robe specijalizovanim logističkim kućama koje u ime njih i za njihov račun obavljaju kompletne procese u kretanju, skladištenju, distribuciji robe u zemlji. Domaće kompanije i naši klijenti shvatili su da im logistika predstavlja teret, te da se gubi vrijeme na poslove koji nisu njihov prevashodni core business, te prepuštaju taj dio specijalistima iz te oblasti. Ovaj trend poznat je u Evropi i svijetu već dugi niz godina. Radujemo se što je taj proces počeo da se primjenjuje i kod nas.

U kojoj mjeri uspijevate ostvariti Vaše ciljeve na bh. tržištu?

Korporativni cilj naše kompanije je da budemo najbolji, a ne najveći. Tako nastupamo i na tržištu BiH. Oprezno ulazimo u poslove, biramo pouzdane i kvalitetne klijente, misleći prije svega na dugoročnu saradnju i obostranu korist. To je sigurno teži put, ali u svakom pogledu sigurniji. Možemo reći da naše ciljeve uspješno realiziramo, ali sa nešto sporijim tokoms s obzirom na tržišno okruženje, te prije svega na legislativu koju sam već spominjao.

Kakvi su daljni planovi Gebrüder Weiss za BiH i generalno koji su to aktuelni projekti na kojima radite?

Naš fokus za iduću godinu, pored usluga kojima se inače bavimo, biti će kontinuirani razvoj nacionalne distribucije u BiH i dalji razvoj skladišne logistike, te širenje skladišnih kapaciteta. Pregovori sa potencijalnim klijentima koji su u fokusu u ovom periodu, daju nam pozitivne impulse, da ćemo planirane ciljeve i ostvariti. Planirani rast cjelokupnog biznisa za pet posto u idućoj godini za nas bi bio sasvim zadovoljavajući.

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.