Tema u fokusu

Zastarni rok za usluge međunarodnog transporta


S obzirom na veliki broj subjekata u djelatnosti drumskog saobraćaja, veoma zanimljivo je tumačenje odredbi Konvencije o ugovoru za međunarodni prevoz robe drumom ili popularnije CMR Konvenciju.

Ova Konvencija primjenjuje se na sve ugovore o prevozu vozilima drumskog saobraćaj uz naknadu, ako se mjesto preuzimanja robe i mjesto predviđeno za neku isporuku nalaze u različitim zemljama od kojih je barem jedna potpisala Konvenciju, bez obzira na domicil i nacionalnost stranaka.

Više o ovom možete pročitati na blogu INKASSA, dok je za Poslovne novine govorio Mladen Kaurin, direktor firme Samer & Co i  član Upravnog odbora Udruženja špeditera BiH.

Razlog tome stoji u kontinuitetu i prepoznatljivosti domaćih i regionalnih prevoznika tereta i usko povezanom tržištu ove djelatnosti. Svakako i tu postoje mnogobrojni izazovi prema kojima se klijenti pozivaju na CMR Konvenciju kako bi zaštitili svoje poslovne interese. CMR Konvecija zasigurno štiti interese  i klijenata kao i međunarodnih prijevoznika tereta. Međutim, samim pozivanjem na odredbe Konvencije proizilazi činjenica da nisu dobro i do kraja definisani međusobni poslovni odnosi između klijenta i međunarnodnog prevoznika tereta ili posrednika”, rekao je Kaurin i dodao:

Svakako, svim klijentima za neispunjavanje obaveza dobavljača međunarodnog transporta ili posrednika poput kašnjenja isporuke, gubitka ili oštećenja tereta, stoji na raspolaganju dopunski dokumenti kao što je ‘Rejection Report – Reklamacijski zapisnik’ koji će detaljno opisivati nastale uslove. Na sve ove dopunske dokumente također se primjenjuje CMR konvencija. Kako bi klijenti u potpunosti zaštitili svoje interese kao i vrijednost svog tereta i poslovnih procesa predlažem zaključivanje dopunskog osiguranje tereta u međunarodnom prevozu sa jednom od osiguravajućih kuća”.

Naš sagovornik otkrio je koja je to najbolja praksa i šta bi trebalo uraditi kako bi obje strane bile zadovoljne saradnjom.

Kao najbolju i najefektivniju praksu u cilju ispunjavanja kvaliteta ugovorenih obaveza, klijentima savjetujem uspostavljanje kontinuirane (stalne, tj. dugoročnije) saradnje sa prepoznatim logističkim kućama za pružanje usluga međunarnodnog prevoza tereta, jer u tom slučaju obje strane u poslovnom procesu prepoznaju identičan cilj, a to jeste zaštita poslovnog procesa oba partnera, a samim tim i potpuno razumijevanje”, zaključio je Kaurin.