Novosti

Raditi u korporaciji, a biti “svoj gazda”


Da li ste znali da ne morate da osnujete svoju kompaniju da biste postali poduzetnik? Možete biti poduzetnik i kada radite za veliku korporaciju, a potrebno vam je samo malo dodatnih vještina.

“Unutrašnje poduzetništvo” (Intrapreneurship) je tema koja postaje sve popularnija dok se velike kompanije bore da nađu načine da održe svoje konkurentne prednosti u globalnoj ekonomiji.

“Intrapreneurship” je sličan poduzetništvu, osim što se fokusira na način na koji ljudi mogu djelovati unutar ustaljenih organizacija.

Prema istraživanju koje je sproveo “Ernst & Young”, “unutrašnji poduzetnici” moraju imati posebne karakteristike, jer velike kompanije često imaju uspostavljeno rigidno ponašanje koje može ugušiti poduzetnički duh.

Donošenje novog proizvoda ili usluge na tržište može biti mnogo teže uz korporacijsko okruženje koje primorava da se prati politika kompanije ili ima dugotrajne procedure odobravanja.

Da bi se to prevazišlo, poduzetnik mora biti lider sa vizijom i dovoljno strpljiv da radi sve što je potrebno da bi prevazišao prepreke i dobio unutrašnju podršku. Zahtjeva samopouzdanje koje će podstaknuti promjene i težnju novim načinima rada.

Osobine i vještine potrebne za uspješnog poduzetnika su:

  • poznavanje unutrašnjeg i spoljašnjeg okruženja
  • vizionarstvo i želja za mjenjanjem statusa “kvo”
  • diplomatske vještine i sposobnost za vođenje različitih timova
  • sposobnost za izgradnju mreže profesionalne podrške
  • istrajnost čak i u slučaju neizvjesnosti

Uspješni “unutrašnji poduzetnici” moraju biti sposobni da razumiju sve aspekte spoljašnjeg okruženja, ali moraju biti sposobni da upravljaju i velikim internim korporativnim okruženjem.

Donošenje inovativnih ideja na tržište u sklopu velikih kompanija često zahtjeva znanje i vještine iz različitih oblasti. “Unutrašnji poduzetnici” moraju biti veoma vješti u diplomatiji i sposobni da vode multidisciplinarni timski rad i multinacionalne projekte.

Biti otvoren i iskren, mudro razmišljati o kreditima i izgraditi krug pouzdanih savjetnika unutar kompanije može pomoći ulasku u “unutrašnje poduzetništvo”.