IT i Tehnologija

Više od 60 kompanija imalo pristup podacima korisnika Facebooka


Afera Cambridge Analytica sve se više čini kao otvaranje Pandorine kutije kad je u pitanju privatnost korisnika Facebooka.

Prema novim informacijama koje je objavio New York Times, Facebook je imao posebne dogovore s više od 60 različitih kompanija, među kojima su Apple, Amazon, Microsoft i Samsung, kojima je tim kompanijama omogućen pristup velikim količinama privatnih podataka korisnika Facebooka.

Partnerski dogovori omogućili su kompanijama pristup podacima korisnika i korisnikovih prijatelja, bez ikakvog pristanka korisnika. Zabrinjava što su neke kompanije mogle doći do privatnih podataka čak i ako su korisnikovi prijatelji zabranili bilo kakvo dijeljenje.

U Facebooku tvrde da su dogovori s tim kompanijama “potpuno drugačiji” jer one koriste platformu drugačije od proizvođača aplikacija.

No, otkriveno je kako neke od kompanija mogu vidjeti korisnikov status veze, religiju, politička uvjerenja i događaje koje želi posjetiti.

“Kao da ste ugradili vrata s katancem, a onda otkrili da je bravar podijelio ključeve svim svojim prijateljima koji mogu doći i prekopavati vaše stvari bez vašeg dopuštenja”, prokomentirao je bivši šef tehnologije u FTC-u Ashkan Soltani.