Investicije

Počeli radovi na Karauli – Treća faza radi se odnedavno


Radovi treće faze na prevoju Karaula, dionica Kladanj – Podpaklenik, konačno su počeli. Trasom kojom će proći cesta isječena je šuma, urađeni su pristupni putevi, a trenutno se armiraju temelji za stubove dva mosta.

Radovi posljednje faze na ovom projektu koštati će skoro deset miliona maraka, tačnije, 9.974.910 KM, a glavni izvođači su domaće kompanije ŽGP i “Euroasfalt” iz Sarajeva. Radovi treće faze podrazumijevaju gradnju dodatnog dijela trase ukupne dužine 1.506 metara i gradnju mostova dužine 280 i 120 metara.

Ugovor za treću fazu potpisan je 2. februara ove godine, ali su radovi počeli tek u martu zbog snijega, što je i produžilo rok za kompletiranje dionice. Rok izvođenja radova je 12 mjeseci, tako da bi u martu sljedeće godine trebala biti završena. Ali, s obzirom na to da asfaltiranje pada u zimskom periodu, izvođač će ubrzati radove prije zime.

Trenutno se na prevoju Karaula vrše iskopi za stubove mostova, izrada nasipa, betoniranje glavnih greda i temelja, betoniranje stubova mosta…

Tunel Karaula, koji je bio i najzahtjevniji dio gradnje planirane dionice Kladanj – Podpaklenik, otvoren je 27. septembra 2016. godine.

Izvođači radova na gradnji tunela Karaula bili su austrijski “Strabag” i “Entea” iz Sarajevao, a ukupna vrijednost radova druge faze iznosi 26.952.534,13 KM.

Probijanje tunela Karaula počelo je 13. avgusta 2014., a bilo je planirano da tunel bude otvoren za saobraćaj do kraja 2015.

Kompletiranjem svih faza radova, ukupna dionica dobit će svoj puni značaj s aspekta skraćenja postojećeg magistralnog puta na relaciji Tuzla – Sarajevo za oko četiri kilometra, visinskog spuštanja prijevoja Karaula za oko 100 metara, skraćenja vremena putovanja, poboljšanja uvjeta vožnje i slično.

Gradnjom tunela Karaula put Sarajevo – Tuzla skraćen je 3,6 kilometara.