Trgovina

Amazon preuzima farmaceutski startup PillPack


Nakon hrane, namještaja i mode, Amazon je krenuo u invaziju i na farmaceutsku industriju. Naime, najveća internetska trgovina na svijetu potrošila je oko milijardu dolara i kupila farmaceutski startup PillPack koji omogućuje korisnicima kupovinu lijekova putem interneta.

I sami znate mukotrpan proces kupnje lijekova – prvo morate otići do svog liječnika opće prakse kako bi dobili recept, zatim se natjerati da dođete do ljekarne pa tamo čekate u redu u kojem je ispred Vas uvijek netko s tisuću pitanja, zaboravljenim receptom i slično, a sve to trpite s povišenom temperaturom i neprestanim kihanjem. No, za klijente Jeffa Bezosa to će ostati u prošlosti.

Naime, trenutno PillPack mailom šalje recepte za lijekove i omogućuje svojim klijentima da ih onda kupe putem interneta, a Amazon će ih sada i dostavljati. Odnosno, Amazonov dostavljač kupcu će na vrata donijeti sve potrebno za borbu protiv prehlade – od lijeka, maramica, kapi za nos, tableta za grlo pa čak i pileću juhu – i to u roku keks. Osim toga, spominje se i da će uvesti i dostavu recepata za lijekove, a virtualna asistentica kompanije Alexa moći će podsjećati osobu kada popiti lijek ili obnoviti recept.

Neki analitičari novu Amazonovu suradnju vide kao dio misterioznog pothvata s Berkshire Hathawayom i JPMorgan Chaseom osnivanja tvrtke zdravstvenog osiguranja. Naime, još su u siječnju tri kompanije objavile da će pokrenuti neovisnu tvrtku kojom će sami svojim zaposlenicima moći pružiti zdravstveno osiguranje, a da su ozbiljni u tome potvrđuje činjenica da su već imenovali i izvršnog direktora još uvijek bezimene kompanije.

No, unatoč znanju da se Amazon sprema ući na područje zdravstva, ova je vijest došla prilično neočekivano budući da se pričalo kako će Walmart kupiti PillPack za nešto više od 700 milijuna dolara, izvještava CNBC. Ipak, Walmart je bio zabrinut regulacijama i dok se premišljao o kupovini, Amazon je uskočio s većom ponudom. Osim toga, nakon same objave o kupovini PillPacka, Walmartove su dionice pale i tržišna vrijednost kompanije istopila se za više od tri milijarde dolara. Odnosno, da su kupili PillPack, potrošili bi 700 milijuna dolara, a ovako ih je to koštalo tri milijarde dolara i nisu dobili kompaniju koju su htjeli.