Lifestyle

Tajne oglašavanja na Facebooku koje znaju samo stručnjaci


Sve je više ljudi koji sebe nazivaju marketinškim menadžerima za internet samo zato što vode kompanijske naloge na različitim društvenim mrežama.

Međutim, spektar vještina koje mora da ima jedan zaposleni u digitalnoj agenciji prevazilazi okvire pukog objavljivanja vijesti i odgovaranja na komentare i poruke pratilaca. Zato smo za Vas pripremili nekoliko tajni koje, kako piše blog Kuno creative, napredni korisnici znaju i koje Vam mogu pomoći u nastupu na društvenim mrežama.

Precizno targetiranje

Iako se targetiranje ciljnih grupa na Facebooku na našim prostorima često svodi na određivanje opsega godina potencijalnih korisnika i njihove lokacije, postoji čitav univerzum detaljnog ciljanja i određivanja specifičnosti vaših ciljnih grupa.

Ovi detalji idu od toga koji brend obuće ljudi nose, u kojim firmama rade, koliko djece imaju, koji je nivo primanja u domaćinstvu u kome žive, do informacija o tome da li su se nedavno vjerili ili vjenčali, gdje su ljetovali prethodne godine, da li njihovi prijatelji prate stranice vezane za farmaceutsku industriju i još mnogo drugih parametara koje možete i sami da istražite.

Poznavanje ovih mogućnosti može biti od velikog značaja za specifične kampanje koje plasirate zbog određenih akcija koje sprovodite. Istražite i iskoristite ove prednosti oglašavanja na Facebooku.

Komunicirajte sa konkretnim ljudima

Kada plasirate standardnu digitalnu kampanju, vi nikada ne znate do koga će vaša poruka doći i koja osoba će je pročitati. Međutim, možete da kreirate liste ljudi koji su koristili vaš proizvod ili su se na neki način registrovali na vašem sajtu i da svima njima uputite reklame koje želite. Ove liste mogu sadržati podatke poput e-adrese, IP adrese, imena i prezimena i svih podataka za koje su ljudi prethodno dali saglasnost za korištenje.

Za razliku od targetiranja preko „kolačića”, koji se odnose na nepoznate korisnike, e-adresa je povezana sa konkretnom osobom.

Plasirajte na Facebooku reklame svojim pratiocima sa Instagrama

Ukoliko imate poslovni nalog na Instagramu, koji je povezan sa Vašom stranicom na Facebooku, onda je važno da znate da možete lako da doprete do svojih pratilaca i na jednoj i na drugoj mreži. Razlog je to što je Facebook vlasnik Instagrama.

Ono što je važno jeste da znate da je obavljanje konkretnih prodaja mnogo djelotvornije preko Facebooka, zbog kvaliteta njihove platforme za oglašavanje.

“Zaobiđite” pravilo za 20 posto teksta

Ukoliko se bavite digitalnim oglašavanjem, onda vam je sigurno poznato da Facebook ima čuveno ograničenje prema kome oglas koji plasirate ne smije da ima više od 20 posto površine na vizuelnom dijelu zauzete tekstom. To znači da morate napisati malo, ali pametno i u što sitnijem fontu.

Međutim, i ovo pravilo se može zaobići tako što ćete postaviti video oglas u kome će pisati sve što želite, makar trajalo i pet sekundi, a u „tumbnail“, odnosno u vizuelni dio oglasa, koji ćete postaviti kao naslovni, smjestite samo minimum koji može proći kroz oglašivačku platformu. I problem je riješen.

Naučite i ostale tajne oglašavanja

Internet marketing nije nešto što bilo ko može da radi i što može da se nauči preko noći. Dosta toga možete saznati preko interneta, ali to ne vrijedi mnogo ukoliko ne poznajete osnove i ne naučite teorijski zašto nešto funkcioniše i to istovremeno ne potvrdite kroz praksu. Ne gubite vrijeme na kratkim kursevima, već posvetite bar jednu godinu usavršavanju i svojoj budućoj karijeri.