Startup

Neuspjesi nisu obeshrabrili Omerovića, a onda je uslijedila Koola


U trenutku ekspanzije gdje se dešava veliko napuštanje naše države, svaka inicijativa pokretanja biznisa koja podrazumijeva ostanak i djelovanje unutar državnih granica je za pohvalu.

Ovih dana u medijima i našoj svakodnevnici sve više se susrećemo sa startup akceleratorom. Čitamo o ljudima koji pokreću svoje biznise, o ljudima čiji startupi propadaju ili doživljavaju veliku slavu, ali i o onima koji ne odustaju tako lahko pa pokušavaju dok ne uspiju. Jedan takav primjer je i Bruno Omerović.

Omerović je današnji Cofounder i CTO bosanskohercegovačkog startupa Koola koji je nastao 2016. godine , a riječ je o platformi koja povezuje autokuće sa klijentima. Međutim, ovo nije prvi startup na kojem je Omerović radio.

Kako tvrdi, radio je na dosta startupa prije Koole, ali njegova priča o uspjehu počinje tek kada je upoznao svog današnjeg prijatelja i biznis partnera Sergia Ermacora.

O usponima, padovima i lekcijama koje je naučio na startup stageu, Omerović je govorio i na događaju Fuckup Nights u Sarajevu gdje iskreno poručuje: “Mišljenje drugih je neprocjenjivo. Slušajte svoje radnike, kupce, investitore i vjerujte u sebe.”

 

Kako je došlo do osnivanja Koole – jedne od najuspješnijih startup kompanija u našoj državi?

”Sergio je prethodno imao nekolikostartupa, a jedan od tih je bio TrendBall. Ja sam ih imao desetak koji su neslavno propali. Koolu sam zamislio kao nešto drugo i došao sam kod jedne poduzetnice da pitchiram svoju ideju, a due-diligence mi je radio upravo Sergio. Dotičnoj nisam bio fit u tom trenutku i nakon nekoliko mjeseci srećem se sa Sergiom na ulici i, iskreno, ideja je već bila izlapila. Njemu se ideja i više nego svidjela i u tom trenutku sam pomislio, zašto ne pokušati zajedno sa realizacijom ideje. Promijenili smo koncept u prvih nekoliko mjeseci za 180 stepeni i napravili ovo što je Koola sada.”

Kako je izgledao vaš put od ideje do finalnog proizvoda?

”Vjerujem da je Bosna i Hercegovina najbolja država na svijetu kao „testing ground“. Poznato je da ćete ovdje, u 99 posto slučajeva, dobiti negativan feedback. Naša priča ima malo drugačiji tok. Naime, mi smo prvo prodali naš proizvod pa smo tek nakon toga počeli da ga stvaramo. Prije dvije godine smo prvi put plasirali naš proizvod jednoj bh. autokući, gdje smo dobili neočekivano dobar feedback, što nas je ohrabrilo da se okušamo i van granica BiH. U oktobru iste godine smo postali dio ABC Acceleratora iz Slovenije, koji nam je pomogao uobličiti našu priču i pripremio nas za dalje osvajanje tržišta. Zvuči nerealno, ali u BiH smo uspjeli naći dva domaća Angel Investitora (Adnan Mandžo i Edin Mehić) uz čiju pomoć smo sada ovdje. Stvaranje firme iziskuje mnogo truda, odricanja, vremena, ali i novca.”

Šta je Koola Smart CRM zapravo?

”Koola je platforma putem koje je omogućeno komuniciranje sa automobilima. Ova komunikacija se odvija uz pomoć uređaja koji se priključi u automobil preko OBD2 porta. Uređaj u sebi ima shock senzor, GPS, dijagnostiku i alarm. Nakon što smo vidjeli da ovaj princip funkcionira morali smo nastaviti dalje razvijati. Trenutno pravimo svoj drugi proizvod po principu umjetne inteligencije, gdje će biti moguće predvidjeti kvar na automobilu. Trenutno smo registrirani u BiH i SAD, a u skorije vrijeme otvaramo i kompaniju u Mađarskoj.”

Prije Koole imali ste nekoliko pokušaja pokretanja biznisa, ali da ste se za Koolu emotivno vezali. Koji je glavni razlog?

”Moj najveći neuspjeh je bio to što nisam vjerovao u sebe i u to što radim. Koola je imala mnogo uspona i padova, ali svaki uspon davao je podstrek da idem dalje. Sve što se desilo prije, ostalo je u pokušaju jer se nije dovoljno vjerovalo u to. Možda je greška što sa tim idejama nisam izlazio izvan granica BiH, pa samim tim nisam imao nikoga da mi kaže: Bruno, ovo je super”.

(Piše: Emina AGANOVIĆ)