Lifestyle

Najisplativije muzičke turneje svih vremena


Friedrich Nietzsche je rekao: “Život bez muzike bio bi greška”. Tu filozofiju slijede i milijarde ljudi, koje redovno posjećuju koncerte svojih idola. Koncertne turneje danas podsjećaju na hodajuća poduzeća. Ogroman broj ljudi sudjeluje u realizaciji, a gradovi koje posjećuju također doživljavaju trenutni rast trgovine i uslužnih djelatnosti. Muzička industrija je jedna od najprofitabilnijih na svijetu. Iza svakog uspješnog izvođača i njegove muzičke numere, stoje cijele kompanije, koje iz sjene upravljaju njihovim karijerama. One su odgovorne za kreiranje novih pjesama, organizaciju koncerata i turneja i marketinško pokrivanje svega navedenog. Najpoznatije muzičke produkcije su Epic Records, Sony Music Entertainment, Def Jam Records, Syco Entertainment, Quincy Jones Production itd.

Iako generiraju odličnu zaradu od YouTubea, prikazivanja spotova i prodaje albuma, krajnji cilj ovih muzičkih giganata su koncertne turneje njihovih štićenika. Osim što generiraju ogromne zarade, one su savršen način prezentacije izvođača i njihovog rada.
Pet muzičkih turneja se ističu po svojoj uspješnosti. Zajedno su generirale nevjerojatni prihod od 3 bilijuna dolara. Najprofitabilnije muzičke turneje u povijesti su:

1. U2 360° Tour
Turneja grupe U2 koja je trajala od 2009. do 2011. godine, ostvarila je bruto prihod od 801.130.818,00 dolara. Bila je sačinjena od 110 koncerata s prosječnom posjetom od 66.110 gledalaca. Turneju je ukupno ispratilo 7.272.046 ljudi. Turneju je sponzorirao kanadski proizvođač mobitela i tableta, Blackberry

2. A Bigger Bang Tour
Turneja Rolling Stonesa iz 2006 godine, druga je najunosnija u povijesti. Nakon povlačenja posljednje crte, generirala je prihod od 658.868.741,00 dolara, a činilo ju je čak 144 koncerta. Koncerte Stonesa u okviru ove turneje vidjelo je 4.680.000 posjetilaca. Glavni sponzor ove turneje bila je kompanija Anheuser-Busch, koja je reklamirala svoj proizvod, pivo Budweiser.

3. A Head Full of Dreams Tour
Britanski bend Coldplay prošle godine je završio dvogodišnju turneju. Ni sami vjerojatno nisu očekivali da će to biti treća najuspješnija koncertna turneja svih vremena. Turneju je sadržavalo 114 koncerta i generirala bruto prihod od 533.331.898,00 dolara. Prosječno je svaki koncert ispratilo 45.128 ljudi. Turneju je organizirala kompanija za organizaciju evenata i promoterska kuća Live Nation.

4. Not in This Lifetime… Tour
Veliki povratak na scenu legendarne američke rok grupe Guns N’ Roses, bio je dovoljan povod da njihovu turneju vidi 4.377.126 posjetilaca na ukupno 125 koncerata. Live Nation Entertainment je brinula o organizaciji ove turneje, a glavni sponzor je bila Citibank.

5. The Wall Live
Koncertna turneja legendarnog Rogera Waltersa trajala je čak četiri godine i činilo ju je 219 koncerata. Ostvaren je bruto prihod od 481.869.587,00 dolara, što ju i danas, pet godina poslije čini petom najvećom. U konkurenciji samostalnih izvođača je najuspješnija svih vremena, a s trona je skinula Madonninu turneju The MDNA iz 2012 godine.

Sljedeći put kada čujete da turneja nekog benda traje godinama i sačinjava je stotine koncerata, sjetite se ovih brojki. Energiju i voljni momenat lako je pronaći dok vas promoteri obasipaju svježim dolarima. Platite svoju kartu i uživajte u koncertu.