Tema u fokusu

Client Marketing omogućava evropske standarde poslovanja na bh. tržištu


Client Marketing čini tim mladih i ambicioznih ljudi, koji uz svoje znanje i sposobnosti žele osigurati sebi i društvu bolje sutra u Bosni i Hercegovini. Ova kompanija pruža razne IT usluge, kao i usluge poput telemarketinga, call centra, web developmenta, razvoja aplikacija, razvoja programa, a specijalizirani su za strano tržište.

Fantastična priča počela se ispisivati prije tri godine, a ova mlada kompanija već sada se istaknula u poslovnom svijetu domaće privrede. Ispravna politika, predan rad i zalaganje, osigurali su ovoj kompaniji mjesto među najuspješnijima u našoj državi. Tako se Client Marketing svrstao među najveće po dobiti i to u kategoriji malih preduzeća.

Svakako da bez timskog rada ne bi bilo ni rezultata, ali sigurno da je za uspjeh sarajevske firme najzaslužniji direktor Jasenko Merdžanović koji je posložio kockice na pravi način, a u opširnom intervjuu za Poslovne novine govorio je o nastanku kompanije, projektima, problemima, ciljevima…

Kako je započela vaša priča i čime se tačno bavite?

”Client marketing d.o.o. registriran je 2015. godine, a nakon što smo prethodno radili za jednog njemačkog poslodavca u drugoj firmi. On je prepoznao naš potencijal, vidio je da ovdje ima pametnih ljudi, a pokretanje centra došlo je sasvim slučajno nakon što je već ranije poslovao u Ukrajini, Poljskoj… Na početku smo bili najgori, ali mojim dolaskom u firmu, stvari su se posložile. Radili smo korak po korak, postajali smo bolji od Ukrajinaca i Poljaka, a zatim smo si zacrtali cilj da se izdignemo i iznad Nijemaca. To nam je i uspjelo. Naša glavna djelatnost je komunikacija sa pravnim licima u Njemačkoj, a sa kojima ugovaramo termine za njemačke partnere kako bi im oni ponudili usluge, najčešće iz oblasti oglašavanja. Tako da mi živimo od tih termina. Godinama radimo Google proizvode i znamo kako klijenta najbolje pozicionirati na tržište.”

Imali ste ste priliku otići iz BiH, zašto niste?

”Moj cilj bio je da zaposlimo što više omladine u našoj državi, jer sam i sam osjetio kako je to raditi neke poslove koji ne zadovoljavaju ni osnovne uslove. Radilo se od jutra do mraka i nisam želio imati takav odnos sa radnicima, a ovdje sve što se dogovorim sa njima, to moram ispoštovati. To mi je prioritet i glavni adut, te nikad niko nije ostao zakinut. Uvijek razmišljam dugoročno, često ljude vodim na team building i cilj mi je da se družimo. Ipak, imamo dosta radnika koji su otišli u Njemačku i rade za minimalne plate, a to mogu razumjeti jedino ako gledaju zbog penzije. Drugačije mi nema smisla jer se i ovdje može kvalitetno živjeti, a samo je potrebna dobra organizacija. Bitno je stvoriti dobre međuljudske odnose, gledati kako radniku ugoditi, iako to naravno nije jednostavno.”

Rangirani ste među najuspješnije kompanije. Da li ste se nadali tome?

”Iskreno, nisam očekivao ovakav uspjeh. Ova godina nam je malo slabija u odnosu na prethodnu, kvalitet je u nekim dijelovima malo opao, ali radimo na tome da se vratimo na pravi kolosijek i opet budemo u vrhu. Često mi se dešava da ljudi ne vjeruju kada im ponudim dobre uslove i misle kako prodajem maglu ili ne prihvataju da karijeru moraju graditi korak po korak, već žele odmah sve. Omladina treba shvatiti da mora iskoristiti pruženu priliku i težiti ka napredovanjem. Lošiji rezultati jednim dijelom produkt su početničkih grešaka i širenja na područja koja se nisu pokazala ispravnim. Mlad sam i naivno sam postupio kada sam poslušao druge pri odabru pojedinih regija. Ipak, te stvari nisu narušile povjerenje njemačkih partnera. Krize se dešavaju, nekad posao baš ide, nekad to i nije tako. Sada radimo za jednu firmu koja iznajmljuje šlep službu, a mi smo tehnička podrška korisnicima. Pomoću aplikacije dođete po auto, otključate ga i upalite i idete dalje. To još nigdje nema i prvi smo u Evropi koji smo ugrabili taj projekt.”

Kako se nosite sa konkurencijom, nije slaba?

”Radio sam u jednoj firmi koja je prodavala maglu. Dosta je takvih call centara u BiH, ali također su brojni primjeri i onih koji svoj posao obavljaju jako kvalitetno. Mi imamo neke proizvode koji drugi nemaju na Balkanu, konkurenti se nisu usmjerili na ta područja i to nas izdvaja u odnosu na ostale. Mi se za svaki poziv dobro pripremimo, upoznamo potencijalnog klijenta i onda mu ponudimo uslugu koju smatramo da će unaprijediti njegov posao.”

Koje su to aktuelnosti vezane za poslovanje vaše kompanije?

”Krenuli smo sa novim projektom, a najbliže ga možemo opisati kao poređenje proizvoda. Mi to sve analiziramo i šaljemo najpovoljniju ponudu našim partnerima. Cilj nam je da sa partnerskom firmom iz BiH imamo stotinjak uposlenika i da ih sve maksimalno ispoštujemo. Najveći problem predstavljaju nam odlasci iz države, a zatim slabe radne navike kod omladine. Također, često mi se dešavalo da radniku osiguramo ugovor za stalno, a on čim stigne do kredita – napušta firmu. Te stvari su mi nevjerovatne. Malo sam razočaran pristupom ljudi kada se javljaju na oglas za posao, mnogi se ne znaju ponašati u poslovnom svijetu. Ljudi misle da ovdje nema posla, a to nije tačno. Posla ima, ali prijave su loše urađene, kodeks ne postoji i to je ono što odbija poslodavca.”

Stižete li sve s obzirom na brojne ponude za saradnju?

”Jedan dio omladine želi raditi, drugi ne. Ljudima se usadio strah u kosti vođen nekim ranijim lošim iskustvima i stvaraju se pretpostavke da su svi poslodavci loši poput njihovog prethodnika. Ja se nisam nikad ljutio na državu, vi kao pojedinac morate se prilagoditi tržištu, pa kakvo god ono bilo. U posljednjoj godini odbio sam 60-ak ponuda za poslovnu saradnju jer kapacitetom ne stižemo sve drugo, a odlučili smo se baviti specijaliziranim poslovima i zbog toga ne prihvatamo ono čega već u velikoj mjeri ima na tržištu.”

Razgovarao: Alen MEHANOVIĆ