Lifestyle

Ovo su najvrijedniji brendovi tekstilne industrije


Tekstilna industrija je jedna od najbrže rastućih grana privrede. Možemo i sami primijetiti da sve više novca trošimo na odjeću. Također, sve češća pojava su prostrane trgovine, koje prodaju ogromnu količinu odjeće po izrazito niskim cijenama. Kao i ostale grane privrede, ova ima svoje nosioce. Znakove njihovih brendova možete svakodnevno vidjeti u svom ormaru, ali i na drugim ljudima. Neki od njih su postali simboli našeg vremena.

U nastavku ćemo vam predstaviti pet tekstilnih giganata prema tržišnim rezultatima iz prošle godine:

5. Adidas – Njemačka kompanija koja prodaje odjeću, obuću i sportsku opremu i dodatke. Adidas je poznat po po velikoj paleti kvalitetnih odjevnih predmeta za žene, muškarce i djecu. Svoju popularnost grade sponzoriranjem najboljih nogometnih ekipa i nacionalnih selekcija u svijetu. U posljednjih desetak godina napravili su veliki iskorak u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje su potisnuli Reebok i tako postali jedini takmac Nikeu. Vrijednost ovog brenda iznosi 9,22 milijarde dolara.

4. Louis Vuitton – Brend punog naziva Louis Vuitton Malletier je francuska robna marka koja svoje proizvode prodaje na preko 3.000 lokacija u svijetu. Njihove prodavnice privlače ogromnu bazu konzumenata, koja žudi za glamuroznim i luksuznim proizvodima. Najveći dio asortimana zauzimaju kožnate stvari, koferi i torbe, nakit, cipele, satovi i sunčane naočale. Louis Vuitton nije samo među top deset proizvođača odjeće, već i globalni lider među prodavnicama tekstila. Vrijednost kultnog LV-a iznosi 12,9 milijardi dolara.

3. Zara – Španjolski proizvođač i prodavač odjeće danas svoje proizvode prodaje u preko 2.000 trgovina. Prodajni lanac je dio Inditex Group, vlasnika Amancia Ortege. Ovaj modni konglomerat pored Zare posjeduje i robne marke kao što su Pull & Bear, Massimo Dutti, Uterque, Oysho, Bershka, Zara Home i Stradivarius. Zara je danas sinonim za modu i stil po povoljnoj cijeni. Radi se o jednom o najagilnijih prodajni lanaca, koji svakodnevno, uzimajući u obzir preferencije kupaca, unosi novine u svoj asortiman. Zara danas vrijedi 18,57 milijardi dolara i 24-ti je najvrijedniji brend na svijetu.

2. H&M – Jedno mjesto iznad po vrijednosti zauzima švedski brand punog naziva Hennes & Mauritz AB. Sjedište ovog giganta je u glavnom gradu, Stocholmu. Uspjeh brenda pomogli su i uspjesi njegovih subsidijara kao što su COS, Weekday, Monki i Cheap Monday. Fascinantno je da H&M posjeduje čak 4.553 prodajnih lokacija. Nažalost, do dana današnjeg nijednu u Bosni i Hercegovini. Najveći dio dionica (28%) zadržala je porodica osnivača Erlinga Perssona, na čelu sa njegovim sinom Stefanom. Vrijednost ovog švedskog brenda je 20,49 milijardi dolara.

1. Nike – Vjerujemo da primat ovog američkog diva nije iznenađenje za naše čitaoce. Ova kompanija već decenijama čvrsto drži prvo mjesto, kao najvrijedniji tekstilni brend. Gledajući sve svijetske brendove, zauzimaju impresivno osamnaesto mjesto. Kompanija je poznata po svojoj sportskoj opremi, a naročito po patikama. Konstantni su predvodnici novih trendova i korištenja novih materijala. Također, Nike je uvijek uspješno koketirao sa jet setom, a naročito poznatim sportistima, hip-hop umjetnicima i Hollywoodom. Znak koji podsjeća na ono učiteljicino „tačno“ postao je simbol postmoderne. Zahvaljujući svemu gore navedenom, kompanija iz savezne države Oregon danas vrijedi čak 27,02 milijardi dolara.