Novosti

Zbog ovog razloga slovenske kompanije gube milione


Amazon je izgubljen u slovenskom zakonodavstvu, i to je glavni razlog zbog kojeg slovenske kompanije još ne mogu prodavati na online trgovini Amazon Europe, jer kompaniji bi navodno trebalo godinu da prilagodi svoje internet stranice.

Ipak, prema prognozi Ministarstva za ekonomski razvoj i tehnologiju, to će biti moguće do kraja godine. Službeno je objašnjeno da Amazon nije uskladio svoje poslovanje sa zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma. Sada Ministarstvo privrede aktivno raspravlja s predstavnicima najveće svjetske online trgovine, ali godinama prekasno. Slovenske su kompanije ostale bez desetaka miliona eura prihoda i bile su prisiljene osnivati podružnice u inostranstvu, što je rezultiralo manjim prilivom poreza u državni proračun.

Kada slovenskim kompanijama bude dopuštena prodaja na Amazonu Europe, doći će do novih evropskih tržišta bez velikih logističkih troškova.

Kada Amazon Europe bude dostupan Slovencima to će biti velika prednost za mnoge slovenske kompanije. I ako slovenska država opet nešto ne zakomplicira porezima i i birokracijom, sigurno ćemo koristiti taj prodajni kanal“, kažu poduzetnici za Finance, upitani hoće li pokušati povećati prodaju na toj platformi. Slovenske kompanije već lako prodaju na Amazonu koji djeluje u SAD-u, ali to donosi mnoge logističke probleme.

Potrebno je podnijeti zahtjev FDA-u i pronaći trgovca koji će biti odgovoran za distribuciju. Dok smo sve to uredili, potrošili smo oko hiljadu dolara i dva mjeseca. Svaka pošiljka stoji nas dodatnih hiljadu dolara jer ne šaljemo svaku narudžbu zasebno, već cijeli kontejner naših proizvoda“, objašnjava Grega Gabrič iz kompanije Noemie, koja prodaje kozmetiku preko Amazona.

Imali smo problema s gubitkom robe. Ali, na nas je najviše utjecalo kada je Amazon odlučio arbitrirati i označiti naš najprodavaniji proizvod kao opasan, te ga je povukao iz prodaje. Dok smo dokazali da je to siguran proizvod, trebalo je dva mjeseca. A nakon toga smo morali prikupiti ocjene od početka, što je najvažnije u prodaji“, kaže Gabrič.

Slovenske kompanije su se dosad snalazile tako da su otvarale firme u inostranstvu kroz koju su prodavali na Amazonu Europe. Ali, čak i kod takvog posla nije bilo bez ikakvih problema.

Da bismo mogli prodavati na Amazonu u Evropi, otvorili smo kompaniju u Engleskoj. Međutim, zadržali smo slovenski bankovni račun jer je otvaranje u Engleskoj izuzetno teško. Prošli smo kroz prvi krug Amazonove provjere. Već smo imali 150.000 eura prometa kada nam je račun naglo ugašen“, objašnjava Nejc Volarič iz kompanije Verdy, koji se bavi savjetovanjem i prodajom na Amazonu. Prodaja se nastavila preko britanskog državljanina koji je sam preuzeo kompaniju.

Slovenski poduzetnici u posljednje vrijeme najčešće registriraju kompanije u Njemačkoj“, kaže drugi stručnjak za prodaju na Amazonu, koji ne želi biti imenovan. Očekuju da će rizik zamrzavanja prodaje biti niži za njemačke kompanije. Usto, Amazonovo razdoblje provjere za prodavače, bez obzira na ishod, neugodno je jer znači nekoliko sedmica ili nekoliko mjeseci zastoja za kompaniju, dok se troškovi gomilaju.

Prodavači moraju biti pažljivi kako bi klijentima pružili odgovarajuću podršku, naravno, ovisno o prirodi proizvoda. Elektronički proizvodi trebaju podršku u svakoj zemlji u kojoj se prodaju, a za plastične proizvode to nije nužno. Inače, nezadovoljni korisnici mogu loše ocijeniti prodavača. Dakako, niko ne želi kupiti od prodavača koji ima niske ocjene jer nije sposoban odgovoriti na pritužbe kupaca.

Prodaja se jako razlikuje ovisno o tome koliko novaca trošimo na oglašavanje“, kaže Gabrič o izazovima prodaje na američkom Amazonu.