Tržišta i finansije

Kineski zmaj ruši sve pred sobom: Prihodi skočili 61 posto


Kineski internetski maloprodajni div Alibaba javio je o snažnom skoku tromjesečnih prihoda, zahvaljujući dobrim rezultatima od poslovanja internet trgovine, dok mu je dobit smanjio jednokratni trošak.

U tromjesečnom razdoblju do kraja juna, prihodi kompanije sa sjedištem u Hangzhouu skočili su 61 posto, na 80,92 milijarde juana. Neto dobit smanjena je, međutim, 41 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period, potonuvši na 8,69 milijardi juana (1,26 milijardi dolara). Kada se isključi naknada zaposlenima kompanije za plaćanja Ant Financial, dobit je uvećana 33 posto.

Iz kvartala u kvartal Alibaba zadivljuje ulagače skokovitim rastom prihoda podstaknutim snažnim jačanjem potražnje kineskih potrošača za kupovinom na Internetu. U posljednje vrijeme zabrinule su ih ipak naznake usporavanja kineske ekonomije, uključujući i promet u maloprodaji, ali i potencijalni utjecaj trgovinskog rata sa SAD-om.

Sudeći po skoku prihoda, ti faktori nisu utjecali na poslovne rezultate Alibabe u periodu od aprila do juna. Alibabine platforme Taobao i Tmall dominiraju internet trgovinom u Kini, ali je kompanija uveliko ulagala i u nove inicijative kako bi proširila svoj “eko-sistem”, uključujući maloprodaju u fizičkim radnjama, usluge računarstva u oblaku, digitalne medije, prodaju prehrambenih proizvoda, dostavu hrane i oglašavanje.