Njemački proizvođač automobila BMW osnovao je kompaniju za reciklažu baterija automobila s belgijskom kompanijom za materijale i reciklažu Umicore te Northvoltom, firmom koja gradi fabriku baterija u Švedskoj.
Cilje te kopanije je dizajniranje i komercijalizacija „zatvorenog životnog ciklusa“ kako bi omogućio baterijama drugi život prije recikliranja sirovina.
Evropske vlade žele potaknuti domaću industriju baterija kako bi postali konkurentni azijskim igračima poput BYD-a, CATL-a, Samsunga i LG Chema, koji imaju dominantne pozicije.
BMW, koji ima ugovore o nabavi sa Samsungom i CATL-om, priopćio je kako bi ubuduće mogao proizvoditi baterije u Northvoltu, ali i kako je prerano potpisati ikakav ugovor s kompanijom koja gradi pogon za proizvodnju 32 gigawatt sata (GWh) kapaciteta baterije na godinu do 2023.
„Imamo ovaj konzorcij jer vidimo veliki potencijal i Northvolt bi mogao biti još jedan dobavljač baterija za nas“, rekao je glasnogovornik BMW-a Niklas Drechsler nakon što je najavio osnivanje reciklažne kompanije.
Rekao je da Northvolt mora „izgraditi i povećati proizvodnju svojih baterija“ prije nego što se potpiše bilo kakav ugovor o nabavi.
Northvolt, koji ove godine treba sakupiti između 1,2 i 1,5 milijardi eura kapitala za izgradnju početnih 8 GWh kapaciteta, priopćio je kako želi produbiti svoj odnos s BMW-om.
„Nadamo se da je ovo prvi korak u dugom partnerstvu“, izjavio je glasnogovornik Northvolta Jesper Wigardt, dodavši kako se Northvolt prijavio kod jednog od njihovih postojećih financijera, Evropske investicijske banke, za zajam od 400 miliona eura.
U reciklažnu kompanijom s Northvoltom i Umicoreom, BMW je uložio početni kapital, no nije objavio iznos tog ulaganja. Priopćio je, međutim, da će pružiti svoju ekspertizu u razvoju baterija.