Tema u fokusu

Well d.o.o. od maloprodaje sa dva radnika do milionskog prometa


Firma Well d.o.o. osnovana je prije 14 godina kao maloprodaja specijalizovanom robom, željezurijom, staklom i bojama. Do 2011. uglavnom je imala dvojicu zaposlenih i skroman godišnji promet.

Nakon tog perioda počinje se profilirati intenzivnije kao dobavljač repromaterijala drvnoj industriji, koju je menadžment kompanije prepoznao kao veliki izvozni potencijal. Od tada se godišnje u prosjeku promet povećavao za 20 posto do čak 39 posto, tako da se promet u posljednje tri godine povećao na nekoliko miliona godišnjeg prometa. U ovom period je rastao i broj zaposlenih od dva do sedam u 2017., a u tekućoj godini na osam radnika.

Kompanija iz Živinica nalazi se među 14 posto onih koji zadovoljavaju stroge međunarodne kriterije, a koji su garancija bonitetne pouzdanosti. O dosadašnjim rezultatima, prednostima kompanije, ali i budućim planovima razgovarali smo sa vlasnikom Muhamedom Brčaninovićem.

Koliko ste zadovoljni dosadašnjim poslovanjem?

”U ovoj godini promet je, za isti period, na nivou prošle godine koja je bila najveća u proteklih sedam godina. Planirano je da se stabilizira promet na prošlogodišnjem nivou i izvrši usklađivanje svih kapaciteta – radne snage i infrastrukture sa obimom prometa.”

Šta je to što vas izdvaja u odnosu na konkurenciju?

”Uočili smo da firme iz oblasti proizvodnje namještaja, a naročito izvoznika, imaju problem sa sporošću u potvrdi uzoraka finiša za svoje kupce. Od trenutka ispostavljanja zahtjeva njihovog kupca za određenim finišom do izrade uzorka za potvrdu, u prosjeku je trebalo mjesec, što znatno usporava završnu potvrdu i naruđžbu njihovih kupaca. Uz pomoć naših partnera i ulaganje u stručno usavršavanje zaposlenika iz oblasti koloristike i nijansiranja boja, mi smo taj period sveli na jedan do pet dana, uz potvrdu direktno u pogonu proizvođača namještaja, a zatim i odmah izradu hitnih količina za isporuku našim kupcima, ako bismo odmah ušli u realizaciju uspješno ugovorenih poslova. To nam je omogućilo dosta novih klijenata putem preporuka, a kod mnogih smo proširili usluge i na ostale segmente naše ponude kao što su snabdijevanje lakovima i bojama, okova, brusila i sl.”

Koji su najčešći problemi s kojima se susrećete u poslovanju?

”Instantno plaćanje carinskih dadžbina i uvoznog PDV-a, a sporija naplata potraživanja od naših kupaca. Kod investicija u infrastrukturu spore i komplikovane procedure, dokumenatacija i  ponavljanja jedne te iste dokumentacije na više mjesta.”

Možete li izdvojiti projekt na koji ste posebno ponosni?

”Upravo ove godine završavamo investiciju u poslovni objekat površine cca 800 m2. U njemu ćemo konačno imati na jednom mjestu sve što je potrebno za bolji rad – od maloprodaje, magacina, miksaone i ulazne i izlazne kontrole kvaliteta proizvoda.”

Kakvi su vam planovi u skorijoj budućnosti?

”Porast firme traži i novu organizaciju i ulaganje u nematerijalne vrijednosti firme. Zato ćemo ići dalje na stručno usavršavanje iz oblasti koloristike, rad na usklađivanu sa ekološkim i energetskim zahtjevima budućeg vremena, uvođenje ISO standarda… Dalje ćemo investirati i u opremu i mjernu tehniku za boje kako bismo doprinijeli povećanju kvaliteta površinske obrade i dekoracije naših kupaca/proizvođača namještaja i time njihovu konkurentnost na zahtjevnom ino tržištu. Širenje distribucije na kompatibilne segmente, kao što je oprema za lakiranje, inovativne repromaterijale”.

(Razgovarao: Alen MEHANOVIĆ)