Novosti

Pet digitalnih trendova koji nas očekuju u 2019. godini


Ukoliko ste do sada uspješno izbjegavali korištenje digitalnog marketinga, savjetujemo vam da u 2019. godini dobro razmislite o tome.

Stručnjaci predviđaju da će 2019. biti godina digitalnog marketinga, godina u kojoj će biti nemoguće ignorirati ovaj kanal oglašavanja, godina u kojoj će digitalni alati biti ključ uspjeha.

Digitalni marketing nije trend, niti će biti trend u 2019. godini. Sasvim suprotno, digitalni marketing je MUST, kao što je bio i prethodnih godina. Čak i na našim prostorima, digitalni marketing je sve popularniji u posljednjih nekoliko godina. Iako je još dosta onih koji ne koriste digitalni marketing, sve je manji broj onih koji za ovaj način oglašavanja nisu nikad čuli ili nisu upoznati makar sa njegovim osnovnim konceptima.

Za sve one koji su prethodnih godina uspješno realizirali digitalne kampanje, kao i za one koji će možda baš u ovoj godini prevagnuti i odlučiti da se okušaju u digitalnom marketingu, donosimo nekoliko digitalnih trendova i predviđanja koja vam mogu znatno olakšati posao i pomoći vam da se kvalitetno pripremite za ono što nam 2019. donosi:

Personalizovani sadržaji

Ukoliko to već niste učinili do sada, onda je 2019. godina pravo vrijeme da se istaknete upravo kroz personalizirani marketing – personalizirani sadržaj, proizvodi, emailovi i sve ostalo. Kreiranje personaliziranog sadržaja je sada lakše nego ikada, jer su nam dostupne informacije o ponašanju potrošača, njihova historija kupovina, linkova koje otvaraju i sl.

Čak 96 posto marketara vjeruje da je upravo personalizacija ono što može unaprijediti odnose s kupcima.

Jedan pravi primjer personalizacije je Netflix. Nakon što se ulogujete na svoj račun, vidjet ćete da su svi rezultati, poredak serija i filmova, žanrovi i sl. u potpunosti podređeni vašim zahtjevima, te odražavaju vaše preferencije.

Čarobna formula:

Personalizacija=maksimiziran užitak+minimizirano vrijeme pretrage

Glasovna pretraga

Zahvaljujući Googleu, Siri, Alexi i drugima, verbalna interakcija sa uređajima je popularnija nego ikada. Generalno govoreći, verbalna interakcija je oduvijek bila najjednostavniji i najomiljeniji način komunikacije, a ono što je sada novo jeste da su moderni uređaji konačno naučili i upotrijebili u svoju korist načine na koje ljudi žele pretraživati, kupovati i otkrivati nove stvari.

Statistika za glasovnu pretragu

20 posto pretraga na Googleu na mobilnim uređajima čine glasovne pretrage

25 posto svih pretraga na Bingu čine glasovne pretrage

50 posto svih pretraga će biti glasovne pretrage do 2020. godine

Mnogi brendovi su iskoristili glasovne pretrage u svrhu unapređenja vlastite digitalne strategije i povećanja prodaje, kao npr. Domino’s Pizza; omogućivši ljudima da naruče pizze preko Alexe, ova kompanija je okrenula glasovnu pretragu u vlastitu korist i na efektan način dosegla svoje klijente.

O trendu glasovne pretrage govore i podaci da se pametni zvučnici kao Alexa i Google Home prodaju više nego ikada. Čak 39 miliona Amerikanaca koriste pametne zvučnike, a 65 posto njih tvrdi da ne bi mogli zamisliti svoj život bez njih.

Na našim područjima pametni zvučnici još nisu zaživjeli, ali je u porastu glasovna pretraga, jer predstavlja znatno jednostavniji i brži način da dođete do željenih informacija, posebno kada koristite uređaje na kojima je komplicirano vršiti tekstualne pretrage, kao npr. TV.

Kada govorimo o glasovnoj pretrazi, onda je potrebno spomenuti i izazove koje to donosi. Naime, glasovna pretraga se značajno razlikuje od tesktualne pretrage. Kao što je već poznato, kada ukucate određeni pojam koji želite pretraživati, otvarat će vam se jedna po jedna stranica koja u sebi sadrži mnogo različitih rezultata. Međutim, kada korištenjem glasa zatražite od Siri ili nekog drugog uređaja da vam izvrši pretragu, ono što će vam se prikazati jeste svega nekoliko najrelevantnijih rezultata, a često i samo jedan rezultat.

Iz tog razloga, glasovnim pretragama je u marketinškom smislu potrebno drugačije pristupiti nego tekstualnim pretragama. Npr. potrebno je meta opise optimizirati upravo za govor, tako da su “čitljiviji” za glasovne pretrage, za razliku od standardnog suhoparnog teksta koji je prihvatljiv za pretrage bazirane na ukucavanju teksta.

Predviđa se da će se kompanije sve više fokusirati na audio sadržaje i prilagodbu glasovnim pretragama kako bi povećale svijest o vlastitom brendu. Za očekivati je i da će se uskoro pojaviti i reklame kod ovog tipa pretrage. Npr. kada postavite određeno pitanje Alexi, ona će vam odgovoriti i uz to reći i “nekoliko riječi od sponzora”. To znači da ćemo uskoro moći zakupiti prostor za glasovne oglase, slično kao Google AdWords, samo audio karaktera.

Vizuelna pretraga

Još jedan način pretrage koji će zaživjeti u 2019. je upravo vizuelna pretraga. Kada govorimo o vizuelnoj pretrazi, mislimo na to da korisnici učitaju sliku, te na osnovu slike vrše pretragu kako bi dobili što preciznije i relevantnije rezultate.

U tom duhu, Google je kreirao i svoj novi pretraživač zvan Google Lens. Ovaj pretraživač, nakon što učitate sliku, prepoznaje tekst, predmete, građevine, znamenitosti i druge stvari koristeći kameru. Npr. ako uslikate vizit karticu, Google će skenirati broj telefona ili adresu, te vam ponuditi da iste sačuvate u kontakte; ako uslikate knjigu, sliku, građevinu ili znamenitost, Google će vam automatski ponuditi detalje o njima, te će znatno uštedjeti vaše vrijeme.

Sličan alat je kreirao i Pinterest. Ovaj alat, također nazvan Lens, vam omogućava da uslikate određeni odjevni predmet, komad namještaja i slično, a zatim na osnovu slike izvrši pretragu i prikaže vam rezultate gdje se predmeti od interesa mogu kupiti online, gdje možete naći slične predmete itd.

Chatbotovi

Chatbotovi će nastaviti biti važan dio digitalnog marketinga u 2019. godini. Tehnologija bazirana na vještačkoj inteligenciji (AI) koristi razmjenu instant poruka kako bi u stvarnom vremenu, bez obzira na to da li je dan ili noć, razgovarala s vašim klijentima ili posjetiocima vaše web stranice i stranice na nekoj od društvenih mreža.

Više od 1.4 milijarde ljudi je makar jednom uspostavilo interakciju sa chatbotovima, te upravo iz tog razloga, predviđa se da će čak 80 posto kompanija do 2020. godine koristiti chatbotove.

Dosta ljudi čak i preferira komunikaciju sa chatbotovima, jer oni daju brze i pravovremene odgovore, poznaju tačnu historiju vaših kupovina i nikad ne gube strpljenje. Osim što vam ovi virtuelni asistenti obezbjeđuju izuzetnu brigu o korisnicima i ispunjavaju očekivanja korisnika, oni i automatiziraju zadatke koji se ponavljaju, te na taj način štede vaše vrijeme i omogućavaju vam da se fokusirate na bitnije stvari u vašem poslu.

Važno je spomenuti Uber kao primjer kompanije koja je znatno olakšala vlastiti posao koristeći upravo chatbotove; uz pomoć chatbot tehnologije uspostavlja se jednostavna i kvalitetna komunikacija s korisnicima, te im se omogućava da unajme auto čak i preko Facebook Messengera, Slacka ili Google Mapsa. Koristeći meni, korisnici biraju tip vožnje, šalju zahtjev, prate lokaciju automobila, šalju prijateljima procijenjeno trajanje vožnje, te čak vrše i plaćanje.

Micro-Moments

Činjenica da ljudi u prosjeku provode tri sata i 35 minuta dnevno na svojim pametnim telefonima utječe na način na koji brendovi komuniciraju sa svojim korisnicima, te će zasigurno promijeniti aktivnosti koje brendovi poduzimaju da zaokupe pažnju ciljne skupine.

Micro-Moments je termin kojeg je osmislio Google, a označava novi oblik ponašanja potrošača, tj. novi način na koji potrošači “konzumiraju” medije. Ono što je nekada bilo lahko predvidljivo, sada je postalo izuzetno komplicirano, fragmentirano i odvija se u djelićima sekunde. Kada govorimo o ovome, mislimo konkretno na današnje ponašanje ljudi, tj. na donošenje instant odluka o tome šta raditi, šta jesti, gdje otići, šta kupiti itd.

Mikro momenti se dešavaju onda kada ljudi potpuno refleksno koriste svoje pametne uređaje ako bi nešto naučili, otkrili, pregledali ili kupili; oni su oblikovani prema preferencijama i u potpunosti obojeni namjerama potrošača. Za ove trenutke možemo reći i da su izuzetno nabijeni emocijama i ispunjeni visokim očekivanjima; današnji ljudi imaju veoma kratak raspon pažnje, stoga kada posegnu za svojim pametnim uređajima i potraže nešto što ih zanima, očekuju da im se dostave najrelevantniji i najkvalitetniji rezultati u najkraćem mogućem vremenu. Oni žele prave stvari i žele ih odmah!

U 2019. godini, kompanije moraju imati na umu ovo ponašanje korisnika, te formirati svoje strategije upravo prema tome. Potrebno je ove mikro momente okrenuti u vlastitu korist, te se naći u službi korisnika na svim onim “mjestima” gdje bi oni mogli tražiti informacije onda kada su im najpotrebnije – Google, Google Maps, Amazon, YouTube i slični kanali.

Japanski gigant za proizvodnju kozmetike Shiseido slijedi upravo ove mikro momente prilikom kreiranja svoje digitalne strategije. Oni su otišli čak i korak dalje, te tvrde da grade svoj biznis na temelju anticipiranja potreba svojih kupaca, jer je to jedini način da se udovolji svim zahtjevima današnjih modernih potrošača.

Na osnovu ovih trendova, možemo zaključiti da će u 2019. godini glavni fokus biti na pružanju kvalitetnog i zadovoljavajućeg iskustva korisnicima. Da bi kompanije povećale svoju prodaju i ostvarile dobre rezultate, bit će neophodno da se maksimalno posvete svojoj ciljnoj skupini i podrede svoje strategije današnjim izuzetno zahtjevnim potrošačima.