Ekopak – Reciklaža ambalažnog otpada po evropskim standardima

Ekopak – Reciklaža ambalažnog otpada po evropskim standardima

Ekopak je neprofitna kompanija osnovana 2011. godine s ciljem da uime svojih klijenata proizvođača ambalaže, uvoznika, punilaca, distributera i trgovaca, preuzme odgovornost za ispunjenje zakonskih obaveza za reciklažu i iskorištenje ambalažnog otpada u Federaciji BiH.

Dobijanjem dozvole koju je izdalo Federalno ministarstvo okoliša i turizma 29. maja 2012. godine Ekopak je postao prvi i vodeći operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom u Bosni i Hercegovini. Rad kompanije zasnovan je na najboljim EU praksama iz ove oblasti, ali i na visokim standardima poslovanja, u skladu sa standardima poslovanja osnivača koje su velike i društveno odgovorne kompanije: Argeta, Banjalučka pivara, Bihaćka pivara, Bimal, Coca Cola, Orbico i Violeta.

”Naši osnivači su ujedno i naši klijenti, koji preko Ekopaka ispunjavaju svoje obaveze. Mi smo postali operativni u maju 2012. kada smo dobili licencu Federalnog ministarstva okoliša i turizma nakon što smo ispunili sve propisane zahtjeve. Ekopak nema svoja postrojenja i ne radimo to direktno, jer je Pravilnikom o upravljanju ambalažom i ambalažnim otpadom propisano da ne možemo imati vlastitu komunalnu infrastruktru, te smo upućeni na saradnju sa privrednim subjektima koji se bave ovom djelatnošću. Trenutno sarađujemo sa 23 takva preduzeća iz cijele FBiH i obaveza nam je da u svakom kantonu imamo uspostavljen sistem. Od toga je 13 javnih komunalnih preduzeća, što nas veoma raduje”, rekla je Amela Hrbat, direktorica Društva.

Kako posluje Ekopak?

”Trudimo se da svake godine poslovanje poboljšamo u odnosu na prethodnu godinu, ali u granicama koje nam dozvoljavaju uvjeti na tržištu. Nažalost, imali smo 2016. godinu kada je Federalno ministarstvo okoliša i turizma zaustavilo naše poslovanje, s obzirom na to da su Pravilnik stavili van snage u namjeri da definiraju neki drugi sistem. Tako smo praktično izgubili jednu cijelu godinu u poslovanju, što je ostavilo utjecaja na naše ukupno poslovanje, ali su rezultati iz tekuće godine  pokazali da idemo naprijed. Naš biznis u najvećem procentu zavisi od zakonodavca koji kreira pravni okvir i kojem podnosimo godišnji izvještaj. Sve bi bilo u redu da izmjene zakonskog okvira nisu veoma često, jer se to se svaki put odrazi na poslovanje. Ipak, nadam se da smo odbolovali te dječje bolesti i da slijedi period u kojem ćemo stabilizirati poslovanje i ostvarivati bolje rezultate iz godine u godinu.”

Šta u najvećoj mjeri koči vaše poslovanje?

”Najveća prepreka nam je administracija na koju se troši previše vremena, a koje se može efikasnije iskoristiti u radu na terenu. Drugi izazov jeste činjenica da smo na sebe preuzeli obavezu uspostave sistema prikupljanja i reciklaže ambalažnog otpada u uvjetima kada je BiH na samo 50 posto teritorije pokrivena organiziranim prikupljanjem komunalnog otpada. U takim uslovima dolazimo na tržište i vrlo hrabro preuzimamo na sebe obavezu da ćemo svake godine ispuniti propisane ciljeve za reciklažu i iskorištenje ambalažnog otpada. Mi smo za sedam godina postojanja i zahvaljujući poslovanju na principu „ne za dobit“, tj. dobit ne dijelimo sa našim osnivačima nego je reinvestiramo u razvoj sistema, ostvarili značajan pomak. Radimo i edukativno-promotivni segment, odnosno utječemo na svijest građana objašnjavajući zašto je važno sortirati otpad. Usmjerili smo se na djecu školskog i predškolskog uzrasta, a iskustva Evrope kažu da je ovo oblast u kojoj djeca educiraju svoje roditelje kako ispravno postupati sa otpadom. To, sa druge strane, govori o dugoročnosti procesa u koji je Ekopak krenuo i jasno je kako mi sada odgajamo generacije kojima će sortiranje otpada biti kultura življenja.”

Na koji još način doprinosite razvoju bh. privrede i društva?

”Sarađujemo sa velikim brojem privrednih društava i raduje nas činjenica da se u nekim od njih broj zaposlenih povećao zahvaljujući saradnji sa Ekopakom. Ovdje prije svega mislim na privatni sektor. Osim toga,  dosta sarađujemo i sa nevladinim sektorom u provođenju edukativnih projekata u FBiH, sarađujemo sa dosta mladih ljudi, a sve to utječe na poboljšanje socijalne klime u sredinama u kojima radimo.”

Šta su najveća postignuća Ekopaka?

”Ponosni smo što smo dokazali da se, uprkos uvjetima koji vladaju u BiH, može poslovati na zakonit i transparentan način. Ponosni smo što je tim od četvero ljudi uspio u sistem uvesti više od 700 privrednih subjekata, a uspjeh je i što sa druge strane imamo partnere koji rade u naše ime. Naravno, tu ne smijemo izostaviti niti članstvo u krovnim evropskim organizacijama – ProEurope i EXPRA čija su sjedišta u Briselu. Da biste ušli u takve organizacije, morate zadovoljiti izrazito visoke kriterije koji važe u zemljama EU-a, što znači da smo standarde našeg poslovanja digli daleko iznad zahtjeva našeg lokalnog zakonodavstva. Zadovoljstvo je takođe da našem uspješnom poslovanju doprinose predstavnici naših osnivača – od velikih multinacionalnih kompanija, kakva je Coca-Cola, preko regionalnih kakve su Argeta i Orbico, pa do naših domaćih – Bihaćka pivovara, Bimal, Banjalučka pivara i Violeta, koji kroz Nadzorni odbor i Skupštinu nadgledaju naš rad i koji nam daju podršku u prevazilaženju svakodnevnih problema.”

Šta očekujete u 2019. godini?

”Puno toga zavisi od nove legislative koja treba da bude donesena, s obzirom na to da plan poslovanja najvećim dijelom baziramo upravo na njoj. Ipak, naš mali, ali vrijedni tim, priprema nove projekte i događaje s ciljem da naše dalje razvojamo naše poslovanje.”

Pouzdan ste partner. Koju poruku šaljete klijentima?

”Drago mi što je prepoznat kvalitet našeg poslovanja. Bez obzira na to što znamo kako vodimo naše poslovanje, ipak prija kada mu jedna neutralna organizacija koja prati vaše finansijske rezultate, kaže da ste bonitetno pouzdani. Nadam se da ćemo taj status zadržati i u godinama koje su pred nama. Također, tim statusom smo na najbolji način poslali poruku svim poslodavcima da u Ekopaku imaju pouzdanog partnera koji im stoji na raspolaganju. Zato bih pozvala sve kompanije da prihvate svoju zakonsku, da se uključe u Ekopak i da na taj način ojačaju platformu privrede u izgradnji dugoročnog, transparentnog i održivog sistema upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom, po uzoru na najefikasnije sisteme zemalja EU-a”.

(Razgovarao: Alen MEHANOVIĆ)

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.