Lifestyle

U Sarajevu predstavljen novi Porsche 911


U stilski besprijekorno osmišljenom prostoru u olimpijskoj dvorani Zetra u Sarajevu, u petak naveče, predstavljen je najnoviji model legendarnog sportskog automobila Porsche 911 u generaciji 992, pred preko 300 zvanica.

U pedeset i pet godina proizvodnje modela 911 do sada je svjetlo dana ugledalo sedam generacija ovog automobila, a sada je stigao red na izvedbu 992, odnosno osmu generaciju. Cilj noviteta je nastaviti stopama svojih slavnih prethodnika i potvrditi epitet najboljeg sportskog automobila na svijetu.

Tradicija nalaže da su vizualne razlike između prethodnog i novog Porschea 911 male, a tako je i s modelom 992 koji se od svog prethodnika razlikuje minimalno. Oni koji nisu poklonici Porschea i 911-ice teško će uočiti razliku. Izmjene prednjeg kraja uključuju nova svjetla te nova horizontalna LED dnevna svjetla, potom redizajnirane otvore za usis zraka, a tu je i redizajniran poklopac prtljažnika, širi lukovi blatobrana i slične manje dorade.

Više se primijete novosti na zadnjem dijelu gdje nova 911-ica dolazi s novim stražnjim svjetlima koja su međusobno povezana svjetlećom trakom, a tu su i novi branik te završeci ispuha.

Ostatak automobila je više-manje isti, odnosno tu su i dalje iste mišićave linije, a novost čini produženi prednji prevjes i širi trag točkova što će se pozitivno odraziti na stabilnost i upravljivost automobila. Novost čine ručke koje izlaze iz karoserije nakon pritiska, a inače su uvučene u karoseriju. Recimo i da bazna verzija Carrera dolazi s 19-colnim točkovima sprijeda te onima veličine 20 cola straga. Carrera S je pak standardno opremljena s točkovima veličine od 20 i 21 cola.

U unutrašnjosti su primjetne puno veće novosti. Primjerice, Piorsche je u novu 911-icu ugradio novu instrumentnu ploču, prekidače, veći 10,9-inčni središnji zaslon infotainmenta. Potom produljeni međuosovinski razmak i spomenuti 45 mm širi trag točkova sprijeda su se pozitivno odrazili na ponudu prostora unutar putničke kabine.

Još su veće novosti ispod kože i upravo se tu nalazi prvenstveni razlog zašto u Porscheu vjeruju da će model 992 nastaviti priču o živoj legendi automobilizma. Točnije, ovaj će automobil pokretati novi i unaprjeđeni bi-turbo 3,0-litreni 6-cilindrični boxer motori koji su prvi put uvedeni u ponudu s generacijom 991, no sada su temeljito dorađeni.

Jedan od rezultata tih unapređenja je i veća snaga pa će tako u izvedbi Carrera razvijati snagu od 390 KS, a u Carreri S snagu od 450 KS umjesto dosadašnjih 420 KS. Recimo i kako će kasnija izvedba u verziji s pogonom na stražnje točkove do 100 km/h ubrzavati za 3,7 sekundi, dok će u 4S izvedbi s pogonom na sva četiri točka isto ubrzanje ostvariti za 3,6 sekundi. Oba su rezultata za 0,4 sekunde bolja od ranijeg modela. Dodatne 0,2 sekunde se može skinuti s opcijskim Sport Chrono paketom.

Najveća brzina modela 911 Carrera S iznosi 308 km/h, odnosno 306 za izvedbu Carrera 4S. Tvornički podaci o potrošnji goriva pak govore o prosjeku od 8,9 l/100 km za Carreru S, odnosno 9,0 l/100 km za Carreru 4S.

Dodajmo i kako će izvedba Carrera i Carrera S biti standardno opremljena sa 7-stepenim ručnim mjenjačem, dok će se u opciji nalaziti novi ZF-ov 8-stepeni automatski PDK mjenjač s duplim kvačilom, koji zamjenjuje dosadašnju 7-stepenu jedinicu. Također, uz Carreru i Carreru S će opcijski biti dostupan i sustav upravljanja na sva četiri točka.

Novost je i standardni Wet Mode način rada pogonskog motora u kojem senzori prepoznaju količinu vode na cesti ispod točkova kako bi pripremili sistem nadzora stabilnosti i ABS na situaciju te upozorili vozača na stanje na cesti. Za sigurnost se brine i standardni sistem automatskog prepoznavanja potencijalnog sudara s autonomnim kočenjem temeljen na kameri, a tu je i opcijski Night Vision. Sistem prilagodljivog tempomata uključuje održavanje razmaka, funkciju spot-and-go te inovativni Emergency Assist.